دهه‌فجر افتتاح می شود؛
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع‌مقدس شمال‌شرق کشور طی هفته اول دهه‌فجر امسال در سمنان خبرداد.
کد خبر: ۵۵۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 21 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است پارک‌موزه دفاع‌مقدس سمنان در دهه‌فجر امسال همزمان با مراکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 10 استان دیگر به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد کشوری و لشگری افتتاح شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بخش‌های آماده افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع‌مقدس شمال‌شرق گفت: مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس، مجموعه میدان جنگ، صحن تاریخ، نماد حجمی سردر مجموعه، یادمان شهید گمنام و..از جمله بخش‌های آماده افتتاح این مجموعه بزرگ است.

سرهنگ سلامی با اشاره به اهمیت این پروژه و نقش آن در معرفی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پارک‌موزه دفاع‌مقدس و پروژه‌هایی از این دست سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس مجموعه‌ای آبرومند و در خور شأن والای شهیدان این مرز و بوم و سال‌های باشکوه و فراموش‌ناشدنی دفاع مقدس باشد تا در سایه آن فرهنگ والای ایثار و شهادت نشر یابد.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان است گفت: معظم‌له همواره تاکید بسیار زیادی بر فعالیت‌های فرهنگی با محوریت دفاع‌مقدس و ایثار و شهادت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن این پارک موزه در مسیر محور پرتردد تهران-مشهد را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی(ع) و گردشگرانی که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

وی بر لزوم زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و تصریح کرد: در سایه حفظ این میراث گران‌بهاء و ارزشمند است که می‌تواند بیش از پیش از ارزش‌ها و آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صیانت کرد.

این عضو کارگروه دفالع مقدس یادآور شد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان امری ضروری و حیاتی است که می‌تواند به حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و اندیشه‌های والای امام و رهبری معظم انقلاب و شاهدان و شهیدان این راه نورانی کمک کند.

برچسب ها: پارک موزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار