مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: طبق آمار موجود بیشترین عملیات آتش نشانی مشهد در حوزه حوادث آسانسور بوده است.
کد خبر: ۵۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 04 January 2018

به گزارش تابناک : آتشپاد حسن جعفری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار موجود در آذرماه ٣٩ هزار و ٨۶۶ تماس با آتش‌نشانی مشهد برقرار شد که ۴٧ درصد تماس‌ها مزاحمت و ۴٧ درصد غیرمرتبط بود. تنها ۳.۵ درصد این تماس‌ها به عملیات ختم شد.

وی بیان کرد: در آذرماه، در کل تماس‌ها ١٢ درصد و در تماس‌های مزاحمت نیز بیش از ١٩ درصد کاهش را در شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در آذرماه هزار و ۴٢ مورد عملیات از سوی آتش‌نشانی در مشهد و حومه انجام شد، بیان کرد: از این تعداد، ۴٩٣ مورد حریق و ۵۴٩ مورد حادثه ثبت شده است، به نحوی که به صورت میانگین، روزانه ١۶ حریق و ١٨ حادثه در مشهد رخ داده است.

وی ۵ اولویت حریق را به ترتیب فراوانی، آتش زدن توسط اشخاص، سوزاندن ضایعات، انتقال حرارت به علت مجاورت، اتصال سیم برق و روشن کردن آتش توسط معتادان برشمرد.

جعفری گفت: حادثه آسانسور با ٣٢ درصد، محبوسی افراد با ٢٧ درصد، گیر کردن حلقه انگشتر با ١٣ درصد، گیر کردن یا محبوسی حیوانات با ۶ درصد و گیر کردن اعضای بدن با ۴ درصد از مهم‌ترین دلایل بروز حوادث در آذرماه بوده که اقدامات لازم در این خصوص توسط تیم های عملیاتی به انجام رسیده است.

 

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار