ريیس اداره بهزیستی اردکان گفت: متاسفانه بانک‌ها با وجود تذکرات و پیگیری‌های لازم، اقدام قابل ملاحظه‌ای در خصوص مناسب‌سازی انجام نداده‌اند و حتي امکان استفاده سالمندان و معلولان از دستگاه‌هاي خودپرداز بانك‌ها نيز در شهرستان وجود ندارد .
کد خبر: ۵۴۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 31 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»، «امیرولی عضدزاده» در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهر احمد‌آباد شهرستان اردكان ضمن تقدیر از اقدامات مناسب و فعالیت‌های خوبی که در شهر احمدآباد در راستای مناسب‌سازی اماکن عمومی و شهری و تحقق شهر بدون مانع برای حضور فعال معلولان و سالمندان صورت گرفته است، اظهار كرد: این مهم تنها به واسطه هماهنگی و همدلی همه‌ی مسئولان شهر به ويژه شهردار و بخشدار میسر شده است .

وي گفت: شهرداری در بهبود وضعیت مبلمان شهری برای تردد معلولان و سالمندان نقش اساسی دارد و امیدواریم که با روی کار آمدن شورای جدید، همچنان شاهد تسریع در روند امور مناسب‌سازی به وي‍ژه مناسب‌سازی حمل و نقل شهری باشیم .

دبیر کمیته مناسب‌سازی اردکان ادامه داد: در واقع شهرداری می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم تا حد زیادی از استرس معلولان برای تردد در فضای عمومی بکاهد تا همه آحاد جامعه و افراد کم‌توان بتوانند از دسترسی آسان به امکانات شهری برخوردار باشند.

عضدزاده خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی زمانی می‌تواند کارآمد باشد که یک معلول بدون کمک هر فرد دیگری، بتواند تردد سالم داشته باشد .

وی یادآورشد: درسیستم حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس برای استفاده معلولان و سالمندان مشکل داریم و کاری در این زمینه انجام نشده است .

عضدزاده در مورد مناسب‌سازی بانک‌های شهرستان نیز افزود: متاسفانه بانک‌ها علیرغم تذکرات و پیگیریهای لازم، اقدام قابل ملاحظه‌ای در خصوص مناسب‌سازی انجام نداده‌اند و حتی امکان استفاده سالمندان و معلولان از دستگاه خود پرداز بانک‌ها در شهرستان وجود ندارد .

«حمید رضا تقوی» شهردار احمدآباد نیز با بیان این که اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی در شهر احمدآباد صورت پذیرفته، به مواردی نظیر همسطح‌ سازی و رفع موانع فیزیکی موجود در پارک‌های محله‌ای، بهسازی و اصلاح ساختمان شهرداری با نصب آسانسور و ايجاد رمپ ورود و خروج مناسب، اصلاح موارد موجود در شهر به منظور دسترسی آسان و بدون مانع در طرح پیاده‌رو سازی شهر احمدآباد براي تردد افراد کم بینا و نابینا، اشاره كرد.

وی با بيان اين كه هنوز نقایص زیادی در زمینه مناسب‌سازی محیط شهری وجود دارد، اضافه کرد: بانک‌ها، ساختمان‌های دو طبقه اداری، سیستم حمل و نقل عمومی و برخی داروخانه‌ها از جمله مهمترین مواردی است که مناسب‌سازی در آنها انجام نشده است.

تقوي برخورداری از خدمات حمایتی و مناسب‌سازی محیط شهری را از حقوق مسلم شهروندی معلولان و سالمندان دانست و گفت: هر اداره‌ای باید مسئولیت کار خودش را به عهده بگیرد .

این مسئول گفت: توانبخشی مربوط به جامعه است و همه باید مسئول باشند و خودشان این کار را انجام دهند ولي متاسفانه هنوز ضرورت این موضوع در جامعه آنچنان که باید شناخته شده نیست و نیاز به آموزش و فرهنگ سازی بیشتر دارد .

«رضوان فرجاد» ريیس شورای اسلامی شهرستان اردکان نیز ضمن تقدیر و تشکر از بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری و بخشداری مرکزی به واسطه همکاری و همدلی در انجام امور مناسب‌سازی و اقدامات انجام شده، قول هرگونه همکاری و مساعدت در این زمینه را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار