تابناک: فرماندار فریدن از انتخاب چشمه لنگان فریدونشهر در کمیته فنی استان اصفهان برای تامین منابع پایدارآب شرب شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت خبرداد.
کد خبر: ۵۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 28 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسفندیارتاجمیری تاکید کرد: فریدن در حوزه آب ریززاینده رود قرار دارد ومشکلات موجود در بخش تامین آب شرب این خطه ، اجحاف در حق مردم است.

وی افزود: از ابتدای حضور در فرمانداری موضع ما دررابطه با مشکل آب شرب شهرستان همین بوده ودر نهایت پس از قریب به یک سال پیگیری مستمر، با حضور استاندار اصفهان درشورای اداری شهرستان این موضوع مطرح شده است.

فرماندار فریدن که پیش از این در مصاحبه های خود این اتفاق را یک اقدام اجرایی بی سابقه عنوان کرده بود در توضیح نظرات خود گفت: این طرح کلان است و به استثنای تصفیه خانه نزدیک به200میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد واگر میخواست روال عادی را طی کندممکن بود زمان بیشتری ببرد.

فرماندار فریدن در مورد انتخاب چشمه لنگان فریدونشهربه عنوان گزینه برتر در کمیته فنی استان خبر داد و گفت: پس از تصویب و ابلاغ کمیته فنی در حال پیگیری ادامه روند کار از طریق شرکت آب وفاضلاب کشور هستیم و بحث زمان بندی این پروژه نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به این که مطالعات فاز 2 این پروژه به معنای مشخص شدن راه و اجرای کارعملیاتی است تشریح کرد: پس از اخذ مجوزآب وفاضلاب کشور مطالعات فاز 2 شروع خواهد شد وبه موازات این مطالعات پیگیری های دیگری از جمله اخذ مجوز 215 در پیش است که باید در تهران انجام شود.

فرماندارفریدن با بیان این که سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان مکلف شده است که از محل اعتبارات استانی اعتبار این پروژه را متناسب با زمان بندی تامین کند ، گفت: پس از ابلاغ مجوزاز سوی شرکت آب وفاضلاب کشور امیدواریم باتوجه به نزدیک بودن فصل توزیع اعتبارات استانی سهم قابل توجهی به این بخش اختصاص داده شود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که اجرای نهایی این پروژه درسال 95 چه ضمانت اجرایی می تواند داشته باشد تصریح کرد: این تصمیم محصول جلسه ستادی خاص است و در همان جلسه استاندار مسئولیت پیگیری و ارائه گزارش نوبه ای این پروژه را به بنده محول کردند و فرایند اجرایی آن پیگیری می کنم و خیلی نگران این بحث ها نیستیم که با تغییرات مدیریتی یا سیاست ها خللی در روند اجرای این پروژه بزرگ وزیربنایی ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار