مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : ٢٠٢ رشته صنایع دستی در استان خراسان رضوی داریم که ٨٠ رشته آن فعال است.
کد خبر: ۵۴۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 23 December 2017
به گزارش تابناک : محمد رحیم رهنما مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی ایران گفت: خراسان رضوی جزء صادرکنندگان صنایع دستی در کشور است و سالانه ٧ میلیون دلار صنایع دستی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.


او افزود: ١٨٠ هنرمند از سراسر کشور دراین نمایشگاه حضور داشتند و ٨٠ درصد استان‌ها از شهر‌های اصفهان، شیراز، همدان، مازندران حضور داشتند و در ١٨٥ غرفه محصولات هنرمندان به نمایش گذاشته شد.

رهنما گفت: در حوزه گوهرسنگ‌ها، برند جهانی هستیم و در سفال گری و گلیم و جاجیم و تراش سنگ‌های قیمتی و منبت کاری جز استان‌های توانمند کشور محسوب می‌شویم.


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: بخش اعظم فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی است و با حمایت و پشتیبانی امیدواریم بتوانیم فضا رابرای توسعه صنایع دستی فراهم کنیم و مرکز ملی گوهرسنگ‌ها را ایجاد کنیم و ساماندهی سوغات و شبکه ملی سوغات در دست آماده سازی است.

وی گفت : موزه بزرگ خراسان، آرامگاه فردوسی، خانه ملاک را به فضا‌های نمایشگاهی اختصاص دهیم و در برنامه‌های آینده ، تراش سنگ وآموزش آن با تخصیص یک میلیارد تومان در حال اجرا ست.

رهنما افزود: برگزاری نمایشگاه گامی است در راستای آشنایی، تبادل اطلاعات و فراهم کردن زمینه برای هنرمندان و با برگزاری نمایشگاه امیدواریم سال آینده بتوانیم برای توسعه صنایع دستی گامی موثر برداریم و صنعتگران می‌توانند از بافت تاریخی و میراثی استان به عنوان نمایشگاه استفاده کنند.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار