مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در چند ماه آینده مرکز ملی گوهرسنگ‌ها در مشهد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 20 December 2017

به گزارش تابناک : دکتر محمدرحیم رهنما اظهار کرد: افتتاح این مرکز مصوب شده است و اعتبار مربوطه نیز تخصیص یافته و در ماه‌های آینده شاهد آغاز به کار این مجموعه خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: استانداری خراسان رضوی در این زمینه کمک بزرگی برای ما بود و ما امیدواریم که با افتتاح این مرکز شاهد رویدادهای مثبتی در این زمینه باشیم. 

رهنما اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز شاهد تکمیل زنجیره گوهرسنگ‌ها شامل تولید و بازاررسانی و فروش آن به زائران باشیم تا از این طریق بتوانیم دغدغه هنرمندان صنایع دستی استان مشهد را تا حدود زیادی برطرف کنیم تا آنها بتوانند در زمینه آموزش، استانداردسازی، بسته‌بندی و فروش محصولات خود به شرایط مطلوب دست پیدا کنند. 
 
وی ادامه داد: نمایشگاه ملی صنایع دستی در مشهد از 27 آذر تا اول دی ماه در مشهد دایر  خواهد بود و در آن 160 غرفه  از استان‌های سراسر کشور به  ارایه محصولات خود خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: از حدود 80 درصد استان‌های کشور در این نمایشگاه شرکت کننده داریم و این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران به شمار می‌رود که در مشهد برگزار شده است.

رهنما عنوان کرد: پس از رایزنی‌ها و مکاتبات فراوانی که با استان‌های مختلف کشور و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی انجام دادیم موفق شدیم که مقدمات برگزاری خوب این نمایشگاه را فراهم کنیم.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، توجه به دو رویکرد مهم است که یکی از آنها انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها است که ما در این راستا باید بکوشیم تا توانمندی هنرمندانمان در زمینه سنگ‌های قیمتی را افزایش دهیم و رویکرد دوم ایجاد بازار مناسب برای هنرمندانی است که در زمینه  صنایع دستی فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه ما تعهد ایجاد 6000 شغل را در استان در سال جاری داریم، خاطرنشان کرد:  تلاش می‌کنیم که از طریق برگزاری رویدادهای مانند این نمایشگاه 45 درصد از این میزان را که باید در حوزه صنایع دستی به وقوع بپیوندد، اجرایی کنیم.

رهنما گفت: برگزاری رویدادهایی مانند این نمایشگاه تا حدود زیادی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم تحرک خوبی را در حوزه صنایع دستی در استان ایجاد کنیم. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد بازار دائمی صنایع دستی در یکی از نقاط زائرخیز مشهد، بیان کرد: ما در حال انجام مکاتباتی برای این منظور هستیم و در کنار آن اماکنی را که در اختیار داریم مانند خانه ملک، مقبره نادری، مصلی و ... را به نمایشگاه تبدیل کنیم تا هنرمندان ما بتوانند در دوره‌های زمانی خاص آثار خود را در این مجموعه‌ها به فروش برسانند و ما از این طریق برای آنان بازاری را ایجاد کرده باشیم. همچنین ما در حال مذاکره با برخی از سرمایه‌گذاران هستیم  تا از طریق آنها بتوانیم بازار دایمی صنایع دستی مشهد را ایجاد کنیم. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار