معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح اولین آزمایشگاه زمین‌شناسی دانش‌آموزی کشور در پژوهش‌سرای غدیر اهواز خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 19 December 2017
حرج چلداوی اظهار کرد: امروز اولین آزمایشگاه زمین‌شناسی دانش‌آموزی کشور افتتاح شد. با توجه به فرهنگ‌سازی که باید در زمینه پژوهش صورت گیرد، ما باید امکانات و فضای مناسب را برای کارهای پژوهشی پژوهشگران به‌خصوص دانش‌آموزان فراهم کنیم تا در آزمایشگاه‌های مختلف از جمله زمین شناسی بتوانند کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند.

وی افزود: آزمایشگاه زمین شناسی و نمایشگاه سنگ و کانی با توجه به محتوای کتب درسی و علوم دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم راه‌اندازی شده است. با توجه به وجود آزمایشگاه‌های زیست شناسی و شیمی در پژوهش‌سرای غدیر، به وجود یک نمایشگاه در حوزه زمین‌شناسی نیز نیاز داشتیم اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی، موفق به راه‌اندازی این نمایشگاه نشده بودیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد در نهایت با انجام مطالعات لازم، برای راه‌اندازی آزمایشگاه و تصویب اعتبارات لازم، از حدود سه ماه پیش کارهای ساخت آزمایشگاه آغاز شد تا در نهایت با هزینه‌ای حدود 90 میلیون تومان موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه شدیم.

چلداوی تصریح کرد: علاوه بر فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی مناسب، در بخش نمایشگاه نیز مجموعه‌ای از کانی‌ها و سنگ‌های قیمتی تهیه شدند تا دانش‌آموزان با آن‌ها آشنا شوند. همچنین ماکت، نقشه‌های مختلف و جعبه‌های سنگ حاوی سنگ‌های رسوبی، آذرین و دگرگونی برای آزمایشگاه تهیه شده است. در راه‌اندازی این آزمایشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شرایط به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز برای فهمیدن درس، دیگر مجبور نباشد تنها به عکس‌های کتاب مراجعه کند.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار