عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد
تابناک: عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه و ویژگی اصناف در اقتصاد شهری باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بیش از 120 هزار واحد صنفی در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، رسول جهانگیری ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه یکم تا دهم تیرماه به عنوان دهه صنعت، معدن و تجارت نامگذاری شده است، اظهار کرد: یکم تیر ماه مصادف با روز اصناف و دهم تیر ماه نیز مصادف با روز صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 700 واحد معدنی فعال و بیش از 8هزار واحد صنعتی فعال دارد، اضافه کرد: اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور تلقی می‌شود و بیش از 200 هزار واحد صنفی در این استان فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه 17.5 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را اصناف در اختیار دارند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که اصناف بازوان ستبر انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه اصناف پیش از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران فعال بوده‌اند و در راستای توسعه جامعه در بخش‌های مختلف فعال بوده‌اند، ادامه داد: اصناف و بازاریان از ابتدای سال 1342 تا 1357 با انقلاب اسلامی ایران همراهی کرده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه اصناف با حضور در توسعه اقتصادی کشور و نشر و ترویج انقلاب سبب روند رو به جلو انقلاب اسلامی ایران شدند، تاکید کرد: اصناف در زمان انقلاب در حوزه تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و موارد دیگر حضوری فعال داشته‌اند.

وی به حضور فعال در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: وجود یک‌هزار شهید اصناف در کشور حاکی از حضور و رشادت‌های اصناف در جنگ تحمیلی است.

عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصناف در دولت‌های مختلف در عرصه‌های کار‌زار اقتصادی و محاصره‌های اقتصادی تحمیل شده به کشور بر دشمن پیروز شدند و اصناف همیشه از دولت‌های مختلف حمایت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه و ویژگی اصناف در اقتصاد شهری باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: بیش از 120 هزار واحد صنفی در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه اصناف به عنوان مویرگ‌های اقتصادی شهر هستند، ادامه داد: اصناف تولیدی موجود در استان اصفهان بیشتر از تعداد اصناف خدماتی این استان است و ذینفع بودن اصناف به معنای ذینفع بودن جامعه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار