معاون صنايع دستي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم خبر داد
معاون صنايع دستي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم گفت: انجمن زيور آلات سنتي و صنايع دستي با همكاري هنرمندان تشكيل شده است و این انجمن فعالیت ها و برنامه های خوبی در دستور کار دارد.
کد خبر: ۵۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 09 December 2017
به گزارش تابناک قم،حسن بحرینی با بیان اینکه پخش چوب و منبت بخش زیادی از پروانه‌های کارگاهی صنایع دستی قم را شامل می‌شود اظهار کرد: بخشی دیگر از پروانه‌های کارگاهی مربوط به زیورآلات سنتی ساخت انگشتر است که در کنار آن 100 کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که این رشته به دلیل مرکزیت قم و زائرپذیری یکی از رشته‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سفال، سرامیک، ‌خرمهره و حجاری بخشی دیگر از صنایع دستی سنتی و قدیمی است که در قم تاریخ‌دار هستند ولی امروزه فعالیت کمتری دارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امسال انجمن زیور آلات سنتی و صنایع دستی با همکاری هنرمندان تشکیل شده است گفت: در بخش منبت انجمنی سال‌های گذشته وجود داشت که امسال نیز فعالیت خود را ادامه داد و قرار بر این است که فعالیت های این انجمن تقویت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های استان برای بخش هنر اسلامی طی سال‌های گذشته اهمیتی قائل نشدند در حالی که باید به این امر توجه شود؛ حضور افرادی از کشورهای مختلف در استان قم می‌تواند انتقال‌دهنده فرهنگ و هنر باشد تا شهر قم را به صورت الگو در هنر اسلامی معرفی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار