مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ــ آمریکا
وزنه‌بردار دسته ۱۰۵کیلوگرم کشورمان عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 05 December 2017
در روز هفتم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود، علی هاشمی وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم کشورمان موفق شد عنوان قهرمانی جهان را به‌دست آورد. علیرضا سلیمانی نیز در این وزن به مقام هفتمی رسید.

در دسته 105 کیلوگرم هاشمی در حرکت یکضرب با 183 کیلو طلایی شد. وی در دوضرب نیز توانست وزنه 221 کیلویی را مهار کند و به مدال برنز دست یابد. وی در مجموع نیز صاحب نشان طلای جهان شد.

حرکت یکضرب

هاشمی در حرکت یکضرب ابتدا وزن 178 کیلویی را بالای سر برد. وی سپس وزنه 183 کیلویی را مهار کرد و در حرکت سوم خود موفق به مهار وزنه 186 کیلویی نشد اما با همان وزنه 183 کیلویی مدال طلا دنیا را به‌دست آورد.

در این وزن علیرضا سلیمانی دیگر وزنه‌بردار کشورمان ابتدا وزنه 177 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه 183 و در حرکت سوم وزنه 184 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد و به مقام نهمی این وزن دست پیدا کرد.

افرموف از ازبکستان با 182 کیلو در این وزن دوم شد و عنوان سومی حرکت یکضرب نیز در کمال ناباوری به والدس از اکوادور با 181 کیلو رسید. والدس در گروه B رقابت‌ها حضور داشت.

حرکت دوضرب

در حرکت دوضرب علی هاشمی ابتدا وزنه 215 کیلویی را بالای سر برد تا خیال کادر فنی از حضور وی در جدول راحت شود و اشتباهی که کیانوش رستمی مرتکب شد، این‌بار تکرار نشود. هاشمی در حرکت دوم خود وزنه 221 کیلویی را انتخاب کرد اما موفق به مهار آن نشد. وی در حرکت سوم خود بار دیگر وزنه 221 کیلویی را انتخاب کرد و این‌بار آن را بالای سر برد و موفق شد ضمن کسب مدال برنز دوضرب، مدال مجموع خود را قطعی کند و با 404 کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را به‌دست آورد.

علیرضا سلیمانی در حرکت دوضرب مانند هاشمی ابتدا وزنه 215 کیلویی را انتخاب کرد و موفق به بالای سر بردن آن شد. وی در حرکت دوم خود وزنه 222 کیلویی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن نشد. وی در سومین حرکت خود وزنه 223 کیلویی را مورد آزمایش قرار داد که این وزنه نیز بالای سر سلیمانی قرار نگرفت تا وی با عنوان ششمی دوضرب و هفتمی مجموع به کارش پایان دهد.

در حرکت دوضرب سئو از کره جنوبی با 222 کیلوگرم اول شد. پلسنیکس از لیتوانی نیز با 222 کیلو به عنوان دومی رسید.

در مجموع نیز پس از هاشمی، پلسنیکس از لیتوانی با 402 کیلو نایب‌قهرمان شد و افرموف از ازبکستان با 399 کیلو به عنوان سومی رسید.

تیم ایران روز گذشته 3 طلا در دسته 94 کیلو توسط سهراب مرادی و یک نقره توسط کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم به‌دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار