رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: حضور بیش از حد افاغنه حدود دو هزار نفر اعم از مجاز و غیرمجاز در دیمج از جمله مشکلات این محله است.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عباس وثیق‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اظهار داشت: این دفاتر با پیشنهادات دستور کار 21 به عنوان سند بالادست با هدف اعتمادسازی، بسترسازی، توانمندسازی و مشارکت مردمی در سطح قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به دفتر تسهیل‌گری محله دیمج گفت: مسؤولان این دفتر به موضوع‌های اجتماعی، فرهنگی و کالبدی محله‌ها می‌پردازند و در این راستا جلسه‌های متعددی با کارشناسان سازمان‌هایی همانند نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری برگزار کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزاری جلسه هم‌اندیشی و مشارکت با هیأت‌امنا و شورایاران محله با حضور نمایندگان دستگاه‌ها‌ی مربوطه، برگزاری جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری و پخت و توزیع آش نذری با مشارکت اهالی محله از جمله موارد فعالیت‌های دفتر تسهیل‌گری محله دیمج است.

وثیق‌نیا بیان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان با هدف مشارکت و نظرخواهی از آن‌ها در داشتن محله خوب با حضور مسؤولان و اهدای جوایز به همه شرکت‌کنندگان، برگزاری کارگاه تفکیک زباله تر از خشک و کمک به بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در محلات از دیگر فعالیت‌های دفتر تسهیل‌گری است.

این مسؤول به مشکلات فرهنگی و اجتماعی، کالبدی و زیرساختی، ترافیکی و زیست محیطی محله دیمج اشاره کرد و گفت: مهاجرت تدریجی ساکنان بومی محله به دلیل کمبود امکانات و خدمات عمومی و حضور بیش از حد افاغنه حدود دو هزار نفر اعم از مجاز و غیرمجاز در دیمج از جمله مشکلات این محله است که باید اقدامات لازم را در رفع آن انجام داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ابراز کرد: کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدأ در دفتر تسهیل‌گری این سازمان در محله دیمج و با شرکت قشرهای مختلف ساکن در این محله برگزار شده است.

وثیق‌نیا اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی کارشناسان سازمان مدیریت بر پسماند شهرداری قزوین ضمن بیان مشکلات ناشی از عدم جمع‌آوری صحیح زباله، نحوه تفکیک زباله از مبدأ، نقش آن در حفظ محیط زیست و فواید آن را تشریح کردند.

وی اضافه کرد: همچنین کاهش تولید زباله و چرخه بازیافت مواد در طبیعت از دیگر مواردی بود که به شرکت‌کنندگان توضیحات لازم ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار