کد خبر: ۵۳۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 30 November 2017
 به گزارش «تابناک یزد»معاون حقوقی قوه قضائیه به با اشاره به اهمیت فعالیت این نهاد انقلابی در راستای حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: ارتقای آگاهی مردم از اطلاعات حقوقی یکی از مهمترین رسالت حقوقدانان در شرایط کنونی است.

«ذبیح‌الله خدائیان» در ششمین همایش سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان که در دادگستری یزد برگزار شد، با بیان این‌که  شجره طیبه بسیج، میراث ماندگار حضرت امام راحل بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیج تفکری چند بُعدی است که هر کجا احساس کند نیاز به حضور است با تمام توان به میدان می‌آید.

وی افزود: حضور بسیج در عرصه سازندگی نماد قدرت اتحاد و روحیه انقلابی است که با حضور خود کشور را به سرعت سامان داد.

معاون حقوقی قوه قضائیه در ادامه ولایت مداری دینی و بصیرت دینی را رمز پیروزی بسیج در تمام عرصه ها دانست و بیان کرد: ولایت مداری دینی به این معناست که انسان خداترس باشد و فردی که خداترس است چشم دل پیدا می‌کند و انسان با بصیرت دینی نیز از گمراهی‌ها نجات یافته و قدرت تشخیص بدست می‌آورد.

خدائیان خودباوری را از دیگر ویژگی های شاخص بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج روحیه اتکا به نفس و خودباوری را در جوانان ایجاد کرد و زمانی که استکبار جهانی و ایادی آن یک‌طرفه با تمام تجهیزات به جنگ با ما پرداختند، بسیج با دست خالی بر استکبار پیروز شد و بسیج این باور را در جوانان ما بوجود آورد که می‌توانید بدون اتکای به بیرون از کشور، در تمام عرصه‌ها مثل موشکی و علم و فناوری نانو موفق باشید.

معاون حقوقی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما حقوقدانان این است که مردم را نسبت به اطلاعات حقوقی آشنا سازیم زیرا آن‌ها به بسیاری از قوانین آشنایی ندارند و ما می‌توانیم با برگزاری همایشات مختلف و یا با حضور در مساجد آن‌ها نسبت را به این مسئله مهم آگاه سازیم که در آینده با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی روحیه جهادی و انقلابی را از دیگر رموز موفقیت بسیج دانست و بیان کرد: روحیه جهادی چند ویژگی دارد که یکی از آن‌ها خلوص نیت است و بسیج در کارش اخلاص و توکل دارد و همیشه و همه جا در همه شرایط به وظیفه خود عمل می‌کند.

این مقام مسئول ازخودگذشتگی، روحیه خستگی ناپذیری، فراگیری و گستردگی، وحدت در گفتار و عمل را از دیگر ویژگی‌های روحیه جهادی بسیجیان دانست و گفت: بسیج بیش از آنکه حرف بزند، عمل می‌کند همانگونه که شهید محسن حججی در جنگ با داعش جنایتکار با عمل خود نشان داد که یک بسیجی واقعی است.

معاون حقوقی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز حقوقدانان بسیجی در تمام سنگرها در حال خدمت هستند و باید روحیه جهادی و انقلابی را در اطراف خود گسترش دهند، ادامه داد: تلاش در عرصه جنگ نرم فعالیت یکی از مهمترین رسالت های بسیج در عصر امروز است.

وی افزود: امروزه شاهد هجمه‌های مختلف از سوی دشمنان نظام اسلامی هستیم همانگونه که رئیس قوه قضائیه مورد هجمه‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و این به خاطر روحیه جهادی و انقلابی است که با همت بسیار در حال مبارزه با مفاسد و دانه‌درشت‌ها هستند و افراد مجرم این مسئله را برنمی‌تابند و بیکار نمی‌نشینند و به تخریب شخصیت مقابل دست می‌زنند.

خدائیان با اشاره به این‌که اگر قوه قضائیه با مفاسد و مجرمین برخورد نمی‌کرد مورد هجمه قرار نمی‌گرفت، گفت: این‌ها همگی آثار جهادی عمل کردن است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار