صرفه‌جویی یا بی‌برنامگی؛ کدام را بپذیریم
مقایسه شیوه‌های متفاوت پذیرایی در برخی دیدارهای رسمی استاندار اردبیل با گروههای مختلف بیانگر این است که برنامه مشخصی در واحد تشریفات این مجموعه وجود ندارد.
کد خبر: ۵۳۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 30 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیئت وزیران مسئول بوده و به عنوان نماینده وزارت کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت در استان را عهده‌دار است.

اهمیت این مسئولیت تا حدی است که استانداران در روابط تعریف شده با مقامات خارجی در نقش نماینده عالی دولت ایفای نقش کرده و به امضای تفاهم نامه، قرارداد و انجام سایر امور اقدام می کنند.

به دلیل اهمیت این جایگاه است که در ساختار استانداری‌ها واحدی به نام تشریفات و مراسم با شرح وظایف مشخصی تعریف شده تا بتواند متناسب با اهمیت این جایگاه در مراودات خارجی و داخلی و امور مرتبط با مراسم و جلسات به درستی ایفای نقش کند.

این موضوع تا اندازه ای مهم است که در استانداری اصفهان یک اداره کل مستقل به نام اداره کل تشریفات استانداری با 14 وظیفه مشخص تعریف شده است.

بررسی ساختار سازمانی استانداری اردبیل بیانگر این است که در این مجموعه صرفاً در شرح وظایف 35 گانه دفتر استاندار، روابط عمومی و اموربین الملل، انجام وظایف وامورمربوط به تشریفات واموربین الملل برعهده این دفتر گذاشته شده و مسئولیت این امور با این دفتر است.

 

 ابعاد شخصیتی اکبر بهنام جو در حوزه کاری و مدیریتی که او را مدیری میدانی و جهادی می خوانند، بیانگر این است که گویی او در زمینه بیت المال، بسیار محتاط و متکی بر صرفه جویی و پرهیز از هر گونه اسراف است، اما این گزاره نمی تواند توجیهی بر سهل انگاری، ضعف ها و نقایص کاری و مدیریتی احتمالی در زمینه موضوعات ریز و جزئی و در مواجهه با ارباب رجوع و مهمانان داخلی و خارجی استانداری باشد، چرا که صرفه جویی با مدیریت بهینه منابع هیچ منافاتی نداشته و ندارد.

 

مصداق این موضوع، مقایسه برخی جلسات و دیدارهای رسمی استاندار اردبیل با گروههای مختلف و شیوه پذیرایی متفاوت و ناهمگون از آنان است، به طوری که در یک جلسه در بشقاب یک عدد سیب و در جلسه دیگر داخل بشقاب یک عدد سیب و یک عدد موز و در جلسه دیگر هیچ نوع میوه ای جلوی مهمان نیست! و نوعی بی برنامگی به اذهان متبادر می شود چرا که هیچ کسی نمی تواند بپذیرد که این شیوه رفتار ناشی از سلیقه و از صرفه جویی است!

 

 ممکن است برخی بر این خرده بگیرند که طرح موضوع حاضر آن هم شیوه پذیرایی از مهمانان جلسه در کنار مشکلات فراوان استان، آن قدر بی اهمیت و زائد است که موضوعیتی ندارد که در پاسخ باید گفت این مسئله به این اندازه مهم است که بدانیم برای مثال تا قبل از این که موضوع روسری سر کردن سرمربی مرد تیم ورزشی کبدی تایلند که موجب آبروریزی کشورمان شد، اتفاق بیفتد اصلاً حتی فکر کردن به آن هم موضوعی احمقانه بود و اگر کسی این مسئله را مطرح می کرد مورد تمسخر قرار می گرفت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
مقصر مامور خرید است........جواب چیستان سیب و موز استانداری اردبیل...به همین سادگی...هر دو موجب ... مهمانان می شود...توصیه های ایمنی پزشکی را جدی بگیرید...
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اتفاقا انجام پذیرایی آنقدر مهم است که اخیرا شرکت فرودگاهها اقدام به برگزاری دوره آموزشی نحوه پذیرایی کرده است.
درسته بیکاری و مسایل اقتصادی بسیار بسیار مهمن هستند اما دلیل نمی شود به اسم عملکرد جهادی با پذیرایی نامناسب ، مدعوین را سرخورده کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار