حجت‌الاسلام قرائتی در قم:
عضو شورای عالی زکات گفت: باید در زمینهٔ زکات از همه عذرخواهی کنیم چرا که این واجب فراموش‌ شده در کشور بوده که باید آن را احیا کرد.
کد خبر: ۵۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 30 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: در قرآن کریم صدقات برای هشت زمینه در نظر گرفته‌ شده که بخشی از آن‌ها برای فقرا و مساکین است همچنین برای عاملان و تألیف بین قلب‌ها، در راه ماندگان ورشکستگان و خدمات اجتماعی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اگر زکات احیا شود دین احیا می‌شود و زکات سیمای جامعه اسلامی را در خود نشان می‌دهد و اگر زکات احیا شود مشکلات دیگر جامعه برطرف می‌شود.

عضو شورای عالی زکات عنوان کرد: زکات برای سنجش و ارزیابی واقعی ایمان مردم است و مؤمنان باید برای اثبات واقعی بودن ایمان خود به این فریضه عمل کنند.

قرائتی گفت: زکات تنها واجبی است که 32 بار در قرآن آمده و این تنها موردی است که خداوند به خاطر آن از پیامبر(ص) می‌خواهد که از مردم قدردانی کند.

وی عنوان کرد: طبق آیات قران کریم امت اسلامی در صورتی‌که معصوم و جانشینی برای پیامبر گرامی اسلام نباشد می‌تواند خدشه بر اعتقادات بیاورد اما خداوند با تعیین جانشین و معصوم برای پیامبر گرامی اسلام در مقابل این بهانه مردم ایستاده است.

عضو شورای عالی زکات خاطرنشان کرد: باید در زمینهٔ زکات از همه عذرخواهی کنیم چرا که این واجب فراموش‌ شده در کشور بوده که باید آن را احیا کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار