با آرای مثبت اعضای شورای شهر
اعضای شورای اسلامی شهر قم در هفتدمین نشست رسمی شورا با آرای مثبت خود احداث شهربازی جدید در قم و نام‌گذاری پل متصل کننده بلوار الغدیر به پردیسان به نام شهید محسن حججی را تصویب کردند.
کد خبر: ۵۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 29 November 2017
به گزارش تابناک قم، هفدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و معاونان وی در سالن جلسات شهید باکری ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج به عنوان مجموعه‌ای که خدمات بسیاری را برای نظام اسلامی انجام داده و همچنان در صحنه‌های مختلف نظام در حال درخشش است، یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را در ذهن‌ها زنده می‌دارد.

عبدالله جلالی از فرا رسیدن سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با عنایت ویژه ایشان بتوانیم خدمات مطلوبی را در شهر کریمه اهل بیت(س) به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ارائه دهیم.

در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی شهر به درخواست یکی از شهروندان مبنی بر تخفیف در عوارض تغییر کاربری پلاک شخصی رأی مثبت دادند.

زین‌العابدین قراچورلو عضو کمیسیون معماری و شهرسازی در مورد این لایحه با تاکید بر اینکه تغییر رویه در پاسخ‌های قبلی شورا باید محترم شناخته شود، گفت: اصلاحات می‌تواند پیرامون کاهش یا تخفیف عوارض اعمال شود چرا که این مصوبات بر اساس تعرفه‌های سال در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تغییر کاربری‌ها باید عوارض را به نرخ روز دریافت کنیم، مطرح کرد: اگر بخواهیم این قاعده را تغییر دهیم در حقیقت کاری خلاف اصول انجام داده‌ایم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش‌زر دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض در مورد تغییر کاربری اراضی صنعتی به تجاری باید همانند موارد قبلی دنبال شود.

حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز طی سخنانی عنوان کرد: با توجه به اینکه ماهیت کاربری و زمین تغییر کرده است باید عوارض ناشی از آن پرداخت شود و بر اساس قانون باید حقی برای شهرداری قائل شویم.

دیگر لایحه این هفته شهرداری قم دریافت مجوز امضای قرارداد احداث شهربازی جدید با مشارکت بخش خصوصی بود که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با طرح نکات جزیی با کلیات این لایحه موافقت کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در مجموع 6 میلیارد و 830 میلیون تومان برای این طرح هزینه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد و بعد از اتمام یک دوره 20 ساله دستگاه‌ها برای شهرداری باقی می‌ماند.

مجید اخوان با بیان اینکه 14 درصد از محل فروش بلیط‌ها و 24 درصد از محل اجاره اماکن و واحدهای جانبی به شهرداری قم اختصاص می‌یابد، مطرح کرد: در فضایی به مساحت 300 متر مربع 15 غرفه با نظر شهرداری در نظر گرفته شده است.

محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: باید برای دستگاه‌های این شهربازی هر ساله نرخ جدید با نظر شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر قم تعیین شود تا شاهد دریافت هزینه‌های سنگین از مردم و یا دخالت به اشتباه برخی از مجموعه‌ها نباشیم.

همچنین، محسن محرری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی در شهر قم نیازمند شهربازی هستیم، اظهار کرد: با توجه به مدت طولانی قرارداد امیدواریم شهرداری نسبت به مکانیزم های نظارتی نگاه ویژه داشته باشد تا با تغییر مدیریت شهرداری شاهد مشکلات مشابه گذشته نباشیم و بتوانیم تا پایان قرارداد به نتیجه مورد نظر برسیم.

حسین اسلامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: از نظر حقوقی نمی‌توانیم نسبت به تعیین نرخ دستگاه‌های شهربازی نظری داشته باشیم.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز خاطرنشان کرد: قم فاقد شهربازی است اما در شهربازی جدید باید ایجاد راه‎‌های دسترسی و پارکینگ مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد، در گذشته نیز در مورد شهربازی‌ها با مشکل نبود راه‌های دسترسی و پارکینگ مورد نیاز روبرو بوده‌ایم.

محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی با اشاره به اینکه قرارداد مورد نظر به بخش خصوصی اجازه تعطیلی شهربازی را نمی‌دهد، گفت: بر اساس قرارداد بخش خصوصی باید هر ساله با استفاده از ابزارهای جدید به دنبال پویایی مجموعه باشد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی گفت: سرمایه‌گذاری یک موضوع مهم است اما باید مراقب باشیم تا سرمایه‌گذاران حصاربندی، دیوار کشی و زمین‌خواری را رقم نزنند، باید نسبت به دیوارکشی‌های رخ‌داده در برخی از نقاط به ویژه بوستان‌های مهدی و هاشمی حساس باشیم.

روح‌الله امراللهی افزود: شهرداری باید برخورد لازم را در این مورد داشته باشد و مشکل را رفع کند تا در آینده بتوانیم برای دیگر سرمایه‌گذاران نیز پاسخ مطلوبی داشته باشیم.

امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز با بیان اینکه برای شهربازی‌ها و غرفه‌های بوستان‌ها در گذشته قراردادهایی نوشته شده است، عنوان کرد: در بیش از 30 مورد در سازمان پارک‌ها و فضای سبز با بخش خصوصی اختلاف قراردادی داشتیم که این موارد را رفع کردیم؛ برخی دیوارکشی‌ها نیز به علت این اختلافات قراردادی گذشته بوده است به همین علت اکنون در حال پیگیری لازم هستیم.

در پایان گفت‌و گوها، اعضای شورای اسلامی شهر قم با آرای مثبت خود با ایجاد شهربازی جدید در قم با مشارکت بخش خصوصی موافقت کردند.

دریافت مجوز قرارداد میان شهرداری و بخش خصوصی در راستای احداث مجتمع بزرگی با کاربرد تجاری دیگر لایحه بررسی شده در کمیسیون برنامه و بودجه بود که با توضیحات حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت در مورد لزوم بررسی جزئی‌تر مباحث حقوقی این قرداد، رای‌گیری لایحه مورد نظر به هفته آینده موکول شد.

دو لایحه دیگر نیز در این نشست شورای اسلامی شهر قم به منظور رفع مشکلات دو پلاک شخصی توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

اعمال ماده 9 در راستای خرید و تملک 30 مورد از املاک طرح‌های دولتی برای احداث ایستگاه‌های مترو در برخی از نقاط شهرداری منطقه 6 دیگر لایحه این نشست شورا بود که مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین لایحه نام‌گذاری پل متصل کننده بلوار الغدیر به منطقه پردیسان به نام شهید محسن حججی به عنوان یک لایحه دوفوریتی توسط اعضای شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

حسن مالکی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز طی سخنانی اظهار کرد: نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدای برجسته مدافع حرم به ویژه شهدای شهر مقدس قم در جلسات آینده شورای اسلامی شهر دنبال می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار