تابناک مرکزی: عضو شورای شهر اراک گفت: پارک بانوان یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهر اراک است که به دلیل اهمیت آن برای بانوان شهر باید به سرعت به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۵۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 16 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، فرزانه رحمتی ، عنوان کرد: جامعه‌ای که به نشاط درونی و سلامت روحی و جسمی زنان توجه نکند، قطعا شکست خورده و پله‌های توسعه را نخواهد پیمود.

وی با بیان اینکه زنان خودباور و بانشاط یکی از اجزای حیاتی جامعه توسعه یافته محسوب می شوند، افزود: از آنجا که بانوان پایه و اساس خانواده هستند و با توجه به رسالت عظیمی که بر دوش دارند باید به فکر ایجاد شوق و پر کردن اوقات فراغت برای آنها بود.  

رحمتی تصریح کرد: زنان و دختران در هر شهر نیاز به مکان‌هایی دارند که بتوانند با راحتی، آسایش و امنیت به ورزش، فعالیت‌های مفرح و گعده های دوستانه بپردازند، احداث پارک بانوان نیز در واقع به نحوی می تواند پاسخ به این نیاز است. ایجاد چنین فضاهایی با توجه به قوانین شرعی و عرفی جامعه ما، برای زنان و دختران مسلمان ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

وی با اشاره به سابقه ایده ایجاد پارک های مخصوص زنان در ایران بیان کرد: هر چند احداث چنین پارک هایی عملا در دهه 80 و برای نخستین بار در تهران محقق شد، اما برخی کشورهای اسلامی مانند امارات و عمان خیلی جلوتر از ما ایده تاسیس پارک بانوان را اجرایی کردند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک عنوان کرد: در پارک های ویژه زنان علاوه بر ایجاد محیطی بدون استرس و با نشاط، زمینه های تعامل بیشتر نسل های مختلف فراهم می شود، در این پارک ها کودکان و جوانان در کنار میانسالان و پیرسالان قرار گرفته و این همراهی روحیه شادی بیشتری را منتقل و تبادل تجربه و انتقال فرهنگ بین نسلی را موجب می شود، همچنین ایجاد فضاهای خاص دختران و بانوان نگرانی های خانواده ها را در خصوص تفریحات سالم و اوقات فراغت دختران به نحو چشمگیری کاهش خواهد داد و به تبع آن باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد .

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با شهردار اراک مبنی بر نصب تابلوی روزشمار در کلیه پروژه های نیمه تمام و تلاش در جهت بهره برداری از آنها در کوتاه ترین زمان ممکن افزود: پارک بانوان در لیست پروژه های ناتمام و با اهمیت قرار دارد.

رحمتی تاکید کرد: توان بسیار خوبی اعم از نیروی انسانی و لجستیکی در این پارک مستقر شده تا به زودی شاهد افتتاح آن برای بانوان و دختران اراکی باشیم و در این پارک امکانات مختلفی درجهت جلب رضایت بانوان مستقر می شود.

وی با اشاره به شاخصه های خاص این پارک اظهار کرد: محصور بودن و در عین حال آفتاب گیر بودن این فضا یکی از ویژگی های این پارک به شمار می رود، چراکه از نظر پزشکی بانوان ما نیاز بیشتری به دریافت نور خورشید در فضای باز دارند.

این عضو شورای شهر اراک وجود مکان نگهداری کودکان و نیز مکان های ویژه نونهالان برای بازی را از ویژگی های دیگر پارک دانست و افزود: پیست دوچرخه سواری، اسکیت و پیاده روی و سایر ورزش ها در این پارک تدارک دیده شده است و قابلیت اجرای طرح های آموزشی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی ویژه زنان نیز در این فضا تعریف شده است، همچنین خدمات رفاهی که در آینده و پس از افتتاح در آن اجرا خواهد شد به تناوب اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار