حجت الاسلام محمدحسین اجرایی امام جمعه هرسین در نشستی با عنوان قرآن و بهداشت اجتماعی در نمایشگاه کتاب استان در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۵۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 14 November 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام اجرایی در ابتدای این جلسه زلزله فاجعه بار شب گذشته در استان را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و این زلزله را یکی از نشانه های تقدیر و عزم الهی دانست.

وی گفت قرآن یکی از مهمترین منابعی است که راه را برای زندگی ما میسر  و برای شئونات زندگی ما درس هایی به همراه دارد.

امام جمعه هرسین اولین راه برای رسیدن به آرامش را یاد خدا دانست که آرامش یکی از مولفه های گمشده دنیای امروز ماست که میتوان با بهداشت اجتماعی به این مهم دست یافت.

وی در ادامه  یکی از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی و طلاق در جامعه را دور شدن از اسلام و اخلاق اسلامی قلمداد کرد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت کهاربعین حسینی باعث آرامش ما می شود به طوری که عراقی ها مشکلاتی از قبیل فقر دارند اما به واسطه یاد و خاطره امام حسین و مراسم اربعین آرامش دارند.

وی با اشاره به یکی دیگر از راههای رسیدن به آرامش و بهداشت اجتماعی را در دوری از تحقیر و عیب جویی، ترویج فضائل اخلاقی، ساده زیستی دانست.

امام جمعه در ادامه توکل بر خدا را یکی از ثمرات ایمان دانست و وجود ایمان را عاملی دانست که باعث شد تا شهید محسن حججی در برابر دشمن داعشی بدون هیچ ترسی و با شجاعت تمام به شهادت برسد.

وی در ادامه افزود که ایمان باعث امیدواری و رحمت خداوند می شود که آرامش در گروی ایمان به خداوند متعال به دست می آید و هر کسی که اهل ایمان باشد یاس در زندگی او جایی ندارد.

در پایان این نشست حجت الاسلام اجرایی گفت:ما در زمینه نمایش و آثاز زندگی قرآنی ضعف عملکردی داریم که باید برای این کار چاره ای اندیشیده شود و ما با نمایش سبک زندگی قرآنی راه را برای دیگر افراد جامعه در این زمینه هموار خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار