مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی هیبریدی در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 11 November 2017
به گزارش تابناک : قاسم شهابی در افتتاحیه پروژه نیروگاه هیبریدی خورشیدی - بادی روستای «ملرد» سوادکوه گفت: امروزه حدود ۸۰ درصد انرژی جهان از منابع فسیلی تامین می شود.

وی افزود: تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می شود.

وی با اشاره به اینکه  تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است، اظهار داشت: در این راستا در تعدادی از کشورها نیروگاه های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق برعهده نیروگاه های تجدیدپذیر قرار گرفته و نیروگاه های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اضافه کرد: مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیرعامل است.

شهابی گفت: کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق از منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح های متعددی تا کنون به اجرا درآمده که می توان به طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق و طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی اشاره کرد.

وی افزود: پروژه نیروگاه خورشیدی - بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده و این نیروگاه به صورت هیبرید (ترکیبی بادی- خورشیدی) و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی گردید.

وی یادآور شد: ظرفیت این نیروگاه ۳ کیلووات بوده که ۲۵۰۰ وات آن بادی و ۵۰۰ وات خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز شده و قابلیت اطمینان را بالا می برد.






منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار