پانزدهمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز روزگذشته با ۳ نطق بیش از دستور به بررسی ۵ طرح اختصاص یافت. در این جلسه دستور کار بررسی نرخ کرایه حمل و نقل بار در راستای صدور بار برگ که در شورای قبل به تصویب رسیده بود از سوی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح شد و بنا شد نرخ باربری تعیین شده ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا شود و بعد از این مدت در صورت نیاز اصلاح شود. همچنین در صحن علنی شورا طرح مبنی بر اعلام وصول طرح سیاست های راهبردی شورای پنجم برای برنامه ۵ ساله با حذف قید دوفوریتی، طرح شناسایی، ساماندهی، نگهداری و توانمندسازی زنان معتاد و بی خانمان سطح شیراز، طرح اعلام وصول ایجاد کتابخانه مرکزی شهر شیراز و معرفی شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین طرح معرفی شیراز به عنوان «شهر دوستدار سالمند» همگی با قید یک فوریت تصویب و جهت اجرا به فرمانداری ارسال شد.
کد خبر: ۵۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ 30 October 2017
با اختصاص میلیاردها تومان برای ساخت کتابخانه شیراز حاضر

به ساخت آن نیستند

تابناک فارس به نقل از افسانه:سرپرست شهرداری شیراز در نطق میان دستور خود پیرو مطرح شدن طرح اعلام وصول ایجاد کتابخانه مرکزی شهر شیراز با بیان برداشت میلیاردها تومان پول در چندین مرحله برای ساخت کتابخانه ها گفت: شهرداری طی سال های گذشته میلیارد ها تومان از محل نیم درصد به کتابخانه ها اختصاص داده است اما باید بگوییم که شهرداری نمی تواند بار وظایف همه سازمان ها را برعهده بگیرد. اسدی با اشاره به اینکه چندسال پیش زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر برای ساخت  کتابخانه در قالب تفاهم نامه در نظر گرفته شده که حاضر به ساخت آن نیستند، تصریح کرد: زمانی در شهرداری برای داشته ها
 و نداشته ها کف زده می شد اما باید گفت این کف زدن و تشویق ها برای شهرداری نان و آب نمی شود.

*اعضای شورا در پیش بینی بودجه فرهنگی و ترافیک سال ۹۷ اهتمام ورزند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا، با اشاره به تجربه جوامع پیشرفته در مقوله ترافیک، آموزش را به عنوان یک رکن اساسی در امور اجتماعی، فرهنگی و هنجارسازی بیان کرد و از این رو ضرورت فرهنگ سازی ترافیک، حفظ فضای سبز، حفظ طبیعت، آب، نظافت معبرها، مکان های عمومی و ... را خواستار شد.

نواب قائدی با تاکید بر ارتقای مسئولیت های اجتماعی در ترافیک و ارتقای روح همکاری شهروندان در ترافیک روان و بی حادثه، ضرورت اهمیت آموزش، ایجاد تداوم و انضباط در ترافیک با رعایت وظیفه هر فرد در چرخه ترافیک شهری را بیان کرد. قائدی در ادامه نطق بیش از دستور خود خواستار توجه ویژه اعضای شورای شهر در پیش بینی بودجه سال ۹۷ برای بخش فرهنگ، ترافیک و آموزش ترافیکی شد و از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواست که بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با توجه به گروه‌بندی کاربران حوزه حمل و نقل و ترافیک و با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان به عنوان تاثیرپذیرترین اقشار جامعه، به طراحی یک سیستم جامع آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه حمل و نقل و ترافیک بپردازند. این عضو‌ شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر که به زودی طرحی جهت نام‌گذاری یک هفته از سال به نام هفته حمل و نقل و ترافیک در صحن شورا مطرح خواهد شد، تصریح کرد: این مهم در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در دستورکار قرار می گیرد.

*ادامه روند عدم صدور حکم شهردار شیراز به این کلانشهر آسیب می زند

رئيس كميسيون گردشگري و زيارتي شوراي اسلامي شهر شيراز در نطق پيش از دستور كار صحن علني روز گذشته شورا  ضمن انتقاد از تاخير در روند ابلاغ حكم شهردار منتخب شيراز، گفت: بیش از دو ماه از تودیع شهردار پیشین می‌گذرد و نظر به عدم صدور حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور، شهر شیراز با سرپرست اداره می‌ شود.  سولماز دهقاني ضمن تشکر از سرپرست محترم در قبول مسئولیت، معتقد است كه ادامه روند مدیریت شهر به این طریق ممکن نیست؛ چرا كه مردم اين كلانشهر از ادامه این روند آسیب می‌بینند. وي بلاتکلیفی و عدم پیگیری جدی پروژه ها، محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده و تاخیر در پرداخت حق‌الزحمه نیروهای شهرداری را از جمله مسائلی عنوان كرد كه زیبنده شهرداری کلانشهر شیراز نیست. اين عضو شوراي اسلامي شهر شيراز  خواستار اهتمام ويژه وزارت كشور نسبت به صدور هرچه سريعتر ابلاغ حكم شهردار منتخب شد.

*به واسطه عدم دیدگاه فرهنگ محور در شورای چهارم مسئله گردشگری مهجور ماند

دهقاني با بیان اینکه شیراز یک سوم آثار ثبت شده را داراست، تصریح کرد: تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در شورای اسلامی شهر در دوره قبل، اگرچه نوید اهتمام تصمیم سازان شهر به رونق صنعت توریسم داده اما به علت کمبود نگاه فرهنگ محور در دوره پیشین شورا و رسیدگی به کاستی های عمرانی، مسئله گردشگری در شهرداری مهجور مانده است. رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با یادآوری این مطلب که شهرهای اصفهان، تبریز و یزد تشکیلات متولی امر گردشگری را به سطوح سازمان مستقل و اداره کل ارتقا داده اند که گویای توجه ویژه به مبحث گردشگری است، تاکید کرد: شهرداری شیراز نیز باید با فراهم ساختن زیرساخت مقتضی در این زمینه اقدام کند.

*۷۰ مورد شکایت مردمی در کمیسیون حقوق شهروندی بررسی شده است

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز  در نطق بیش از دستور خود با اشاره به اینکه این کمیسیون در صدد اجرای نمایشی شماری از برنامه های مقطعی و منحصر كردن مسئله حقوق شهروندان به چاپ پوستر و بروشور و یا ملزم نمودن شهروندان به انجام اقدامات معینی تحت لوای حقوق شهروندی نیست، خاطر نشان کرد: الزام شهرداری به عنوان یک نهاد ارائه دهنده خدمات عمومی به شهروندان و برخوردار از قدرت، حمایت ها و امتیازات قانونی در برابر عموم افراد جامعه شهری از اولویت های اساسی و جهت گیری های مبنایی کمیسیون حقوق شهروندی به شمار می رود. احمد تنوری گفت: ظاهرا برخی افراد در اداره مجموعه عظیم شهرداری نقش داشتند و حتی بعضاً نمایندگان دوره های سابق شورا به شورای پنجم ایراد گرفتند که تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی معنا و مفهومی برای شهر شیراز ندارد زیرا در این شهر حقوق هیچ شهروندی پایمال نمي شود. وی خطاب به معترضين تشكيل كميسيون حقوق شهروندی تصريح كرد: کمیسیون حقوق شهروندی حامی حقوق شهروندان شیرازی خواهد بود و نقشه های این  مغرض یا مغرضان برای انحلال این کمیسیون مهم که برای اولین بار در شوراهای اسلامی کشور تشکیل شده است به نتیجه نخواهد رسید.اين عضو شوراي شهر شيراز در رابطه با فعالیت های کمیته بررسی درخواست های مردمی و پیگیری شکایات شورا نیز بيان كرد: طی حدود دوماه گذشته به ۹۶ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده و حدود ۷۰ مورد با پیگیری، مکاتبه و اخذ نظر کارشناس به نتیجه منجر شده است و مابقي نیز در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار