رئیس اداره پایش تهدیدات اداره کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه بر تاکید بر لزوم ایجاد امنیت در فضای ارتباطات برای رسیدن به حداقل نفوذپذیری، گفت: باید امنیت سایبری را بالا ببریم.
کد خبر: ۵۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 30 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازایسنا ، شهاب قربانی در سمینار تخصصی اهمیت امنیت سایبری در پدافند غیرعامل که امروز(هشتم آبان) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای سایبری لحظه به لحظه در معرض تهدید است، اظهار کرد: اگر توان دفاع در برابر تهدیدات این فضا را نداشته باشیم، با ضربات مهلک ناشی ازآن مواجه خواهیم شد.

قربانی با اشاره به اینکه باید در فضای سایبری حضور پویا داشته باشیم، گفت: با داشتن آگاهی و اشرافیت اطلاعاتی در مورد آسیب های احتمالی این فضا می‌توان در برابر تهدیدات آن مصون بود.

رئیس اداره پایش تهدیدات اداره کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حوزه پدافند غیر عامل اعتقاد و باور به مصونیت و نه محدودیت وجود دارد، بیان کرد: سازمان پدافند غیر عامل با توسعه فضای مجازی موافق است، هرچند به دنبال مدیریت این فضا است.

 قربانی بزرگترین تهدید فضای سایبری را نفوذپذیری عنوان کرد و افزود: باید جلوی رخنه نفوذ را بگیریم تا زیربنا و شالوده توسعه شکل بگیرد.

وی سپس فضای سایبری را یکی از ابزارهای رسیدن به توسعه برشمرد و گفت: کشور ما یک کشور در حال توسعه بوده و این موضوع ضرورت بهره گیری از فضای سایبری را در جهت رسیدن به توسعه یافتگی نشان می دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل با رویکرد قابلیت محوری فعالیت دارد، افزود: افزایش قابلیت ها برای ایجاد مصونیت در برابر فضای سایبری در برنامه این سازمان است و برای رسیدن به این مهم همه افراد جامعه باید پرچمدار پدافند غیر عامل باشند.

قربانی در ادامه از دانشگاهیان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان افسران جنگ نرم یاد و اظهار کرد: کلید توسعه در دست دانشگاهیان است و باید از این ظرفیت برای ایجاد مصونیت در برابر تهدیدات فضای سایبری استفاده کنند. 

در این سمینار از سایمان(برنامه کاربردی جهت آموزش آزمون نفوذپذیری برنامه‌های کاربردی تحت وب) و شوکا(سامانه احراز هویت مرکزی) که نرم‌افزار بومی و از تولیدات مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای) دانشگاه رازی کرمانشاه هستند، رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار