مسئول نماینده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان خبر داد
تابناک: مسئول نماینده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان گفت: میزان خسارت ریزگردها بر روی از کار افتادن قطعات هواپیماهای جنگنده و پرنده بالغ بر 50 میلیارد دلار است.
کد خبر: ۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 23 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ظهر امروز محمدجواد لطفی در جلسه کارگروه کانون‌های گرد و غبار داخلی استان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه شهید بابایی اصفهان وظیفه حفظ و حراست از آسمان مرکزی کشور به خصوص مناطق حساس انرژی اتمی را به عهده دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه به خاطر مشکلاتی که ریزگردها بر روی فرودگاه ایجاد می‌کند، گاهی اوقات منجر به کنسل کردن پروازها می‌شوند که تاثیرات منفی را به دنبال دارد.

مسئول نماینده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان در ادامه با اشاره به تاثیرات منفی کنسل شدن پرواز هواپیماهای اصفهان گفت: کنسل شدن پروازها خسارات میلیارد دلاری را به دنبال دارند و این موضوع نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 25 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند که متاسفانه به خاطر بالا بودن میزان ریزگردها، آمار بیماران قلبی و تنفسی در این منطقه بالا است.

لطفی با اشاره به خسارات دیگر ریزگردها عنوان کرد: متاسفانه ریزگردها خسارات زیادی را به قطعات هواپیماهای جنگنده و پرنده وارد می‌کند و اگر یکی از قطعات از بین برود، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که از سوی کشورهای دیگر علیه ایران وارد شده است، برای خرید بعضی از قطعات هواپیماهای جنگنده و پرنده با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین پیش از واقع چنین اتفاقی باید اقدامات لازم اتخاذ شود.

مسئول نماینده پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان تاکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده، عامل اصلی وجود ریزگردها در این منطقه، فعالیت کوره‌های آجرپزی و دیگر مشاغل صنعتی است.

وی بیان کرد: متاسفانه هر کسی که به فرودگاه اصفهان آمده باشد قطعا متوجه این حقیقت می‌شود که هوای اصفهان واقعا آلوده است پس می‌طلبد که هر چه سریع‌تر برای این معضل راهکارهای لازم ارائه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار