نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس ضمن تاکید بر بررسی مشکلات عسلویه توسط سازمان پدافند غیرعامل گفت: وزارت بهداشت و درمان باید کنترل و مقابله با بیماری‌های زیست محیطی منطقه عسلویه را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۵۱۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 28 October 2017
سکینه الماسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با قدردانی از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان عسلویه در بررسی مشکلات زیست محیطی این شهرستان با بیان اینکه  چهار مقوله آب، خاک، هوا و زمین از اولویت‌های محیط زیست هر منطقه است اظهار داشت: شهرستان عسلویه به سبب متراکم بودن صنایع گاز و پتروشیمی در یک منطقه محدود و شرایط اکوسیستم جغرافیایی دارای مشکلات متعدد زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم جغرافیایی شهرستان عسلویه ظرفیت گنجایش چنین صنایعی در یک محدوده کوچک ندارد گفت: به خودی خود موادی که  در صنایع مستقر  منطقه پراکنده و با هم ترکیب می‌شود سبب آلایندگی  منطقه عسلویه شده است.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود پساب‌های صنعتی منطقه پارس جنوبی به دریا افزود: مشکلات ورود پساب‌های صنعتی به دریا، فلرینگ پالایشگاه گازی و مجتمع پتروشیمی، زیست بوم‌های دریایی در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عسلویه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی تخاذ شد.

الماسی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست را یکی از زیرساخت‌های مهم در زندگی انسان‌ها دانست و تاکید کرد: این سه مهم اگر از هر انسانی گرفته شود ادامه حیات برای وی  با مشکلاتی همراه است.

وی با بیان اینکه مدیران باید تفکر محیط زیستی داشته باشند  تصریح کرد: تفکر محیط زیستی با الزامات زیست محیطی با هم تفاوت می‌کند چراکه مسئولان با داشتن تفکر زیست محیطی خود را موظف به اجرای طرح و برنامه‌های مورد نظر می‌کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه بحران زیست محیطی در عسلویه یک شبه ایجاد نشده است خاطر نشان کرد: همانگونه که بحران زیست محیطی عسلویه یک شبه ایجاد نشده در مدت کوتاهی نمی‌توان تصمیم‌گیری و برطرف کرد.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین نکته که برای حل مشکلات زیست محیطی عسلویه نهادها، وزارتخانه‌های مختلفی باید پای کار بیایند گفت: مرحله نخست این  عرصه پدافند غیرعامل باید مورد توجه باید قرار بگیرد و بررسی اساسی انجام شود.

الماسی با تاکید بر بررسی بیماری‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان باید با شناخت بیماری‌های زیست محیطی در شهرستان عسلویه و  شهرها و روستاهای هم جوار پارس جنوبی، در کنترل و رفع آن تلاش کند.

وی، با اشاره به تخریب محیط زیست شهرستان عسلویه و مناطق اطراف پارس جنوبی تاکید کرد: وزارت نفت در راستای تخریب محیط زیست در مناطق اطراف پارس جنوبی،  موظف است پاسخگو باشد و جبران خسارت‌‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر مشارکت جوامع و نیروهای محلی در حل مشکلات آلودگی‌ها و آلایندگی زیست محیطی مناطق پارس جنوبی افزود: مناطق عسلویه و نخل تقی که در جوار منطقه صنعتی و گازی پارس جنوبی قرار دارد در صورت بروز هر اتفاقی هیچ راه برون رفتی جز دریا ندارد که دریا هم در تصرف صنایع مختلف پارس جنوبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار