بمناسبت هفته پدافند غیرعامل؛
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری ۳۰۰ برنامه آموزشی، فرهنگی و رزمایشی در سطح استان طی هفته پدافند غیرعامل از ششم تا دوازدهم آبانماه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 26 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، ایرج کارخائی صبح پنج شنبه در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه طی این هفته۳۰۰ برنامه با رویکرد فرهنگی، آموزشی، رزمایشی و تبلیغاتی در سطح استان برگزار می شود، تاکید کرد: بر اساس جمع بندی برنامه ها و طرح های ۱۲ کارگروه تخصصی شورای پدافند غیرعامل، دستگاه های اجرائی، فرمانداری ها و شهرداری ها در طول هفته پدافند غیرعامل ده ها برنامه در سطح شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

شعار هفته پدافند غیرعامل

وی با تاکید بر اینکه هفته پدافند غیرعامل در سطح ملی، استانی و دستگاهی با شعار پدافند غیرعامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور نامگذاری شده است، افزود: حضور در نمازهای جمعه، دیدار با ائمه جمعه و علما، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس ایجاد همیار دانش آموز، حضور در برنامه های رسانه ای و صدا و سیما و تشکیل شورای پدافند غیرعامل در زمره برنامه های این هفته است.

برنامه های محوری هفته پدافندغیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان درباره دیگر برنامه های محوری هفته پدافند غیرعامل در این استان، توضیح داد: سفر معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان، برگزاری مانور پدافند شیمیایی در واحدهای صنعتی، برگزاری مانور پدافند زیستی در مدارس و به ویژه برگزاری مانور پدافند سایبری در سطح دانشگاه ها در زمره دیگر برنامه های این هفته است.

مانور قطع شبکه برق در استان سمنان انجام می‌شود

کارخایی بیان کرد: در این هفته همچنین مانور امداد و درمان در مراکز درمانی، برگزاری مانور قطع شبکه برق در تعدادی از دستگاه های اجرائی، دیدار با خانواده شهداء، مانور سوخت رسانی، همایش تخصصی در مراکز علمی و دانشگاهی، بازدید و افتتاح طرح های مرتبط با پدافند غیرعامل در دستور کار است.

وی افزود: مانور مقابله با بیماری مشترک دام و انسان، مانور واکنش در مواقع اضطراری و برگزاری دوره آموزشی عمومی و تخصصی در حوزه های زیستی، سایبری، کالبدی، شیمیائی، مردم محور، پرتویی و اقتصادی در سطح شهرستان ها و دستگاه های اجرائی همچنین انجام تبلیغات محیطی، فضای مجازی، چاپ بروشور و تراکت، مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، ارسال پیام استاندار و فرمانداران، درج شعارهای پدافند غیرعامل در قبوض، نامه های اداری نیز در هفته پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین افزود: در این هفته تجلیل و تقدیر از فعالان و تلاشگران عرصه پدافند غیرعامل در سطح استان و برگزاری دوره های مختلف برای رابطان پدافند غیرعامل در کنار بازدید و ارزیابی و مستند سازی اقدامات، با حضور مسئولان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار