رییس هیات ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی بالای ورزشکاران معلول کرمانشاه، گفت: هفت سهمیه برای اعزام ورزشکاران معلول کرمانشاهی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا گرفته شده و تا پایان امسال برای افزایش این سهمیه فرصت باقیست.
کد خبر: ۵۰۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 17 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،عزت الله پرنیان، از 24 مهرماه به عنوان روز پارالمپیک در سراسر کشور یاد کرد و افزود: هیات جانبازان و معلولان کرمانشاه یکی از هیات های فعال در سطح کشور است که دارای قدمت دیرینه ای است.

وی افزود: این هیات از نظر ملی پوشان و مدال بگیران بعد از تهران مقام دوم را دارد و امسال نیز 14 ورزشکار ملی پوش به اردوهای تیم ملی معرفی شده است.

پرنیان ادامه داد: تاکنون هفت سهمیه برای اعزام ورزشکاران معلول کرمانشاهی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا گرفته شده که تا پایان امسال برای افزایش این سهمیه فرصت باقیست.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر طرح استعدادیابی برگزار شده ادامه داد: در این طرح 80ورزشکار جدید در رشته های متعدد جذب شده است.

به گفته پرنیان، هم اکنون 21 رشته ورزشی در بخش جانبازان و معلولان در سطح دنیا در حال برگزاری است که از این میزان 16 رشته ورزشی در استان کرمانشاه فعال است.

پرنیان ادامه داد: خواهان توجه بهتر مسوولان برای جذب بیشتر ورزشکاران معلول در رشته های ورزشی این هیات هستیم تا شاهد کسب افتخارآفرینی های بیشتر شویم چراکه مسابقات جهانی پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو 2020 در راه است.

این مسوول ادامه داد: در سال گذشته در پارالمپیک ریو از هشت نماینده، پنج ورزشکار موفق به کسب مدال شدند و امسال نیز محمدخالوندی و مهران نکویی در مسابقات دومیدانی جهانی 2017لندن موفق به کسب مدال در رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه شده اند.

پرنیان ادامه داد: همچنین در مسابقات جوانان جهان 2017 سوییس، طه بیگ رضایی در پرتاب دیسک مدال نقره و اشکان چراغی در پرتاب دیسک و وزنه موفق به کسب یک مدال نقره و برنز شد.

به گفته رییس هیات ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه، چهارنفر از تیم فوتبال هفت نفره ایران کرمانشاهی هستند که توانستند مدال نقره مسابقات جهانی آرژانتین را کسب کنند.

وی از شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی به عنوان یکی دیگر از قهرمانان پارالمپیکی در مسابقه جمهوری چک یاد کرد که توانسته سهمیه جاکارتا را بدست آورد.

پرنیان با بیان اینکه مسابقات پاراآسیایی جاکارتا در آبان ماه سال آینده برگزار می شود، افزود: امید است بازهم بتوانیم در سطح ملی و جهانی افتخارآفرینی کنیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار