خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ترامپ آنقدرها که می‌گویند دیوانه نیست، گفت: او نشان داده که می خواهد با اظهارات جنون‌آمیز از دولت‌ها و ملت‌ها باج بگیرد.
کد خبر: ۵۰۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 13 October 2017


 

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: ترامپ با تبلیغات زود هنگام در خصوص سخنرانی امروز می خواهد مردم دنیا را پای سخنرانی خود جمع کند و از این معلوم می شود که او آنقدرها هم که می گویند دیوانه نیست.

وی با بیان اینکه ترامپ حتی در روابط تجاری آمریکا و کره جنوبی توصیه کرده که کره ای ها را از جنون خود بترسانند، اضافه کرد: جنون تصنعی در حق ایران و تروریستی خواندن سپاه، اعلان این مطلب است که برجام در مسیر منافع ملی آمریکا نیست تا از تایید پایبندی ایران به برجام اجتناب کند و او در هر دو مورد خطا می رود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در خصوص سپاه با همین اعلام، وحشت یک ابر قدرت را از سپاه اعلام کرده و این ناخواسته مدح بلیغ از سپاه است؛ تروریستی اعلام کردن سپاه نشان می دهد که آنها اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند چون سپاه جز مبارزه با تروریسم سیاه، وهابی و داعشی و عقبه های طالبان، القاعده و بن لادن کار دیگری نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه آنها باید مجسمه فرماندهان سپاه را در اروپا و آمریکا نصب کنند، یادآور شد:سپاه ریشه داعشی ها را در سوریه و عراق خشکاند و از تبدیل شدن منطقه به یک بسته انفجاری و سرازیر شدن تروریست ها به اروپا و آمریکا جلوگیری کرد.

عاملی در تشریح دلایل عصابیت آمریکا و ترامپ از سپاه تصریح کرد: عصبانیت آنها از سپاه اولا به خاطر این است که آنها سپاه را اصلی ترین عامل شکست و ناکامی خود در عراق، سوریه و سیاسیت های منطقه ای خود می دانند و ثانیا به خوبی می دانند که بخش عمده ای از پیشرفت های موشکی ایران مرهون سپاه پاسداران است.

وی جنگ آمریکا را با کانون های قدرت ایران برشمرد و متذکر شد: سپاه از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران در داخل و خارج است. آنها آرزو دارند با تحریم سپاه و با اعلام اینکه سپاه یک گروه تروریستی است سپاه را از جهت علمی تکنولوژی و عملیاتی مهار کنند اما این خواب هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: ترامپ در خصوص برجام هم اشتباه می کند چون خروج یک جانبه آمریکا از برجام شقاق و شکاف بین اروپا و آمریکا را تشدید می کند و این یک فرصت عظیم برای ایران است.

وی با بیان اینکه ایران نباید از برجام خارج شود تا این شکاف کامل گردد، عنوان کرد: اعتراض شدید اروپایی ها به تکروی آمریکا مقدمات این انشقاق را فراهم کرده است.

عاملی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد که فرمودند: «راه علاج ایستادگی ملت و دولت در تقابل فزونخواهی آمریکا و طمع ورزی هر قدرت دست انداز و مستکبر جهانی است. یک روز در دنیا دو قدرت بزرگ بودند هر دو هم با ایران مخالف بودند اما جمهوری اسلامی به هیچکدام باج نداد، روی پای خود ایستاد و به مقاصد خود رسید و هیچ کس هم نتوانست هیچ غلطی بکند بعد از این هم همین خواهد بود.»

وی همچنین از دولت خواست با جدیت مقدمات صادرات میوه بویژه سیب این استان را به کشورهای دیگر فراهم کند، چراکه دولت در شروع کار تاکید داشته که یکی از اولویت هایش فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به مرغوبیت محصولات باغی مشگین شهر، بر لزوم حل مشکل باغداران و سیب کاران مشکین شهر تاکید و در عین حال از تعلل در پرداخت الباقی وجه گندم کشاورزان این استان انتقاد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار