بررسی روزنامه های اصفهان در روز شنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 20 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/30/image/1.jpg?itok=gVXTWHiJ
روزنامه اصفهان زیبا در گزارشی به بررسی پرده آخر یک حادثه اسیدپاشی پرداخت و نوشت: نخستین خبر را رییس پلیس آگاهی کشور اواخر اردیبهشت ماه سال جاری اطلاع رسانی کرد: ما مظنونان مختلفی درخصوص این جرم داشتیم که یکی از مظنونان شرایطش با متهم اسیدپاشی هماهنگی داشت. این فرد به سرقت از منازل اعتراف کرده و گفته بود که پس از سرقت ازمنازل آنجا را به آتش میکشید، اما به طور کلی وی نیز تنها مظنون اصلی این حادثه نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. به گفته مقیمی، این فرد جرایم زیادی را مرتکب شده و دستگیریاش آمار سرقت در اصفهان را کاهش داده بود. او در نهایت تاکید کرده بود که شخصا رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد و پرونده آن روی میز کاریاش است.تا قبل از پرونده اسید پاشی در اصفهان، هر زمان که جرمی سنگین در کشور اتفاق می افتاد، به فاصله ای اندک، مجرم دستگیر و به مجازات می رسید، اما این بار گویا جرمی جدید اتفاق افتاده بود. مضنون پرونده های اسید پاشی که همواره با خانواده مضروب به نحوی مربوط بود، این بار بدون هیچ دلیل و آشنایی قبلی، چندین بانوی اصفهانی را مضروب کرد. از آن زمان تاکنون، تمامی نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی کشور برای بازخوانی و پیگیری این پرونده، دست به کار شدند.

زمین گیری در اصفهان

خبر نهایی را معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور حدود دوهفته قبل اعلام کرد: اخیرا سارقی در اصفهان دستگیر شده که تعرض به چهار زن را در پرونده خود دارد و وی به اسیدپاشی نیز اعتراف کرده است، اما با توجه به ابعاد عقده های روحی و روانی وی، این موضوع در حال بررسی بیشتر است.فرمانده انتظامی استان اصفهان در آخرین نشست خبری خود از دستگیری فردی گفت که به علتی نامعلوم، به آزار و اذیت زنان اصفهانی پرداخته و در عین حال سرقت های خشن بی شماری را نیز در پرونده خود داشته است. این فرد غیراصفهانی و ساکن اصفهان بوده و به تازگی چندفقره آتش زدن منازل افراد را نیز مرتکب شده است.با تطابق سخنان سردار آقاخانی با سایر مسوولان کشوری، به نظر می رسد مظنون یاد شده، همین فردی است که در اصفهان دستگیر شده است.

به دنبال سرنخ

حسین علیزاده که وکالت رسمی سه نفر از بانوان آسیب دیده حادثه اسیدپاشی اصفهان را برعهده دارد، در جمع خبرنگاران اعلام می کند که چندین متهم اصلی در این قضیه دستگیر شدند که هم اکنون در مرحله بازجویی هستند، اما یکی از این متهمان که بسیار با مضنون این پرونده نزدیک است،خشونت علیه زنان را بسیار ماهرانه و با لذت انجام میداده که بازجویی اولیه از وی انجام شده است.به گفته علیزاده و به نقل از خبرگزاری فارس، از آغاز بررسی پرونده اقدامات قضایی و پلیسی زیادی انجام و پلیس بسیار حرفه ای در این قضیه برخورد و موشکافانه و دقیق چند نفری را که سابقه دار بودند، دستگیر کرد. وکیل پرونده اسیدپاشی در پاسخ به این سوال که آیا این فرد دستگیر شده متهم جنایت اسیدپاشی است، گفت: « نمی خواهم بگویم صددرصد است، اما ظن قوی بر وی وجود دارد و فعلا در حال بازجویی است.» وی ادامه داد: این فرد جنایتکار جرائم مختلفی علیه زنان انجام داده و همین جرائم پی در پی وی علیه زنان ظن قوی بیشتر مقامات کشور را به این سمت برده که مضمون اصلی همین شخص باشد. علیزاده افزود:« این فرد مظنون که بسیار به مشخصات فرد اسیدپاش نزدیک است، پرونده سنگین خشونت علیه زنان در اصفهان و انواع جنایت ها را دارد.» وی گفت: « این فرد پس از مدتی تحت نظر بودن بازداشت میشود که در جرائم نامبرده حمل بر صحت می رود که این فرد همان سارق اخیر سریالی منازل اصفهان باشد.» وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان اظهار کرد: تمام مشخصات فرد دستگیر شده با عامل جنایت اسیدپاشی تاکنون مطابقت داشته است و تا کنون دو نفر از عاملان اسیدپاشی این فرد مظنون را دیده و وی را تایید کرده اند. » وی اضافه کرد: « در این مدت یک سال توسط اتاق فکری که برای این پرونده تشکیل شده است، تمامی اقدامات و سرنخ های موجود به صورت حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته است.» به گفته وی، موکلان باید این مظنون را شناسایی کنند و البته این قضیه در مرحله مواجهه حضوری است که برخی قربانیان اسیدپاشی وی را دیده و درصدی هم تایید کرده اند.این سخنان در حالی بیان می شود که معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اعلام می کند که« از ابتدای تشکیل پرونده اسید پاشی تاکنون دستگاه قضایی و انتظامی و همچنین نهادهای امنیتی به طور جدی به دنبال کشف سرنخ هایی در این زمینه هستند و متهمان زیادی نیز در این زمینه احضار و مورد بررسی و تحقیق قرارگرفتند، اما اینکه به طور مشخص و محرز فردی به عنوان متهم اصلی این اتفاقات دستگیر شده باشد، تایید نمی شود و خبر دستگیری متهم اصلی این پرونده تکذیب می شود.»

صفحه نخست روزنامه های اصفهان
 
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/30/1/1.jpg
http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2412-L-1.jpg
http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار