عزامها، همراهی کاروانها، حضور در صحنه های دفاع مقدس همراه با سفر به مناطق روستایی وعشایری و تهیه گزارش و خبر و ارسال به مرکز فارس چهره و صدای حاج روانبخش را در بین مردم استان ماندگار کرد.
کد خبر: ۵۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 30 September 2017
روان بخش صادقی اولین خبرنگار صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد و روایتگر دفاع مقدس است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، روانبخش صادقی متولد 1343 در باشت کهگیلویه وبویراحمد نخستین فعالیت های فرهنگی خود را مدرسه و مسجد صاحب الزمان باشت آغاز و با حضور در راهپیمایی های پیروزی انقلاب به عنوان برنامه ریزی فرهنگی وشعارگوی راهپیمایان ادامه یافت.
وی در اواخر دوران دانش آموزی خبرنگار آزاد صدا و سیمای گچساران و باشت و از سال 60 به عنوان نخستین خبرنگار صدا و سیمای استان که در دفتر خبری تابع مرکز فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

اولین روایت گر رسانه ای دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید / راز ماندگاری یک چهره و صدا + تصاویر

در شرایط سخت به ویژه محرومیت منطقه و دوران دفاع مقدس با محدودیت امکانات صادقی با تلاشی خستگی ناپذیر کار خبررسانی را ادامه داد.
اعزامها، همراهی کاروانها، حضور در صحنه های دفاع مقدس همراه با سفر به مناطق روستایی وعشایری و تهیه گزارش و خبر و ارسال به مرکز فارس چهره و صدای حاج روانبخش را در بین مردم استان ماندگار کرد.
گذراندن دوران خدمت سربازی در لباس مقدس سپاه با شروع فعالیت مستقل رادیویی استان در سالهای 64و65با محدودیت امکانات تلاش وی برای رسالت بزرگ رسانه ای بیشتر شد.
حاج روانبخش پس از شروع فعالیت تلویزیونی استان نیز همچنان در عرصه گزارشگری وگویندگی به مردم شریف استان خدمت کرد.
در صحنه های رزم نیز روانبخش صادقی چهره ای شناخته شده بود و بیشتر رزمندگان استان از حضور وی خاطرات متعدد دارند.
وی معتقد است انگیزه وعشق با دل وحضور در کنار رزمندگان قوت قلبی در مقابل محدودیت امکانات وکمی تجهیزات بود که از وی خبرنگار حرفه ای وماندگار ساخت.
وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای استان گفت:با وجود یک دستگاه ضبط گزارشگری ویک دوربین 16میلی متری کار اعزام ها، همراهی وحضور در دفاع مقدس را انجام دادم و تصاویر کنونی از رزمندگان استان که معتقدم که هنوز در آرشیوهای صدا و سیمای فارس از آنها وجود دارد حاصل آن فعالیت است.

اولین روایت گر رسانه ای دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید / راز ماندگاری یک چهره و صدا + تصاویر

روانبخش صادقی افزود: بارها به علت سماجت و علاقمندی به کار به ویژه در صحنه های رزم تا مرکز قرارگاه خاتم الانبیاء حضور پیدا کردم و خبرهای سراسری را تهیه و ارسال کردم که حضور من در آن مکان باعث تعجب فرماندهان شد.
وی گفت: تیپ مستقل 48فتح پس از فعالیت تنها یگانی بود که خبرنگار مستقل داشت و با کمک به خبررسانی سراسری کهگیلویه وبویراحمد در این عرصه نیز پیشگام بود.
صادقی که یادگار دفاع مقدس و در دوران های متعدد در این عرصه حضور داشت بیان کرد: در عملیاتهای مختلف بویژه کربلای های 4و5،والفجر8، بیت المقدسها، و نصرها در جنوب و غرب ثبت و ضبط کننده حماسه های جاوید فرزندان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
وی با تأکید بر دلاورمردی رزمندگان و سلحشوری مردم استان در آن دوران گفت: حضور در کنار شهدا، مشاهده جانباز شدن رزمندگان، اعلام خبرهای شهادت در رزم وهمچنین کمک به جبهه توسط گروه های مختلف صحنه های خاص اعزام از خاطرات ویژه وی از دفاع مقدس است.
روانبخش که هم اکنون در صداوسیمای مرکز فارس مشغول و در بیشتر یادوارها و برنامه های مناسبتی و ویژه دفاع مقدس در استان حضور دارد گفت: ما جاماندگانی از قافله شهادتیم .
وی گفت: علاوه برآثار شهدا، خاطرات رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس نتیجه تلاش رسانه ای فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار وشهادت به نسلهای آینده است.

گزارش و عکس: سید حمدالله خواهش نیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار