به مناسبت ایام ماه محرم، ویژه برنامه‌هایی برای زائران در نظر گرفته شده است، که از آن جمله می‌توان به فعالیت یاوران معروف در مدارس و سیاه‌پوش شدن نمازخانه‌های مدارس اشاره کرد.
کد خبر: ۵۰۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 28 September 2017
به گزارش تابناک : براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما برای ایام محرم برنامه‌های ویژه ای داریم که هم بینش و نگرش ایجاد کند و هم روی منش دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.
وی افزود: نوجوانی که سختی مرگ را شیرین‌تر از عسل معرفی می‌کند و می‌فرماید شهادت در نزد من «احلی من العسل» است، بهترین الگو برای نوجوانان ماست.
 
وی با بیان اینکه امسال شروع سال تحصیلی مقارن با ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: فعالیت‌های یاوران معروف در مدارس، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی ویژه این ایام آغاز شده است که بیانگر اهمیت مسئله تربیت و اولویت فعالیت‌های پرورشی است.
معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان، برگزاری مراسم دعا، قرائت زیارت عاشورا، جلسات انس با قرآن و تفسیر قرآن، فضاسازی و سیاه‌پوش کردن نمازخانه‌های مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای انتقال فرهنگ عاشورا است.
وی در پایان گفت: برنامه خدمت‌گذاری و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) و ویژه برنامه‌های اربعین هم جزء فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی این ایام است.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار