مدیر عامل آبفای اصفهان:
تابناک: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پروژه آب و فاضلاب شهر تیران در کشور زبانزد خاص و عام شده است.
کد خبر: ۵۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 20 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هاشم امینی در جمع مردم تیران در حسینیه آقا نوروز اظهار کرد: فاضلاب شهر تیران یکی از مطالبات دیرینه شهرستان بود که محقق شد و در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه 700 شهر در نوبت اجرای شبکه فاضلاب هستند، افزود: با توجه شرایط اقتصادی دولت، پروژه فاضلاب شهر تیران تا 20 سال آینده نیز عملیاتی نمی‌شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: پروژه فاضلاب شهر تیران در دهه فجر سال 93 کلنگ زنی شد که در حال حاضر با مشارکت دولت، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و قرار است این پروژه در قالب جدید در بازه زمانی سه ساله به پایان برسد.

امینی با بیان اینکه فاضلاب به عنوان آلوده‌ترین ماده در محیط زیست انسان و بهداشت عمومی می‌تواند منشا بسیاری از بیماری‌ها باشد، تصریح کرد: فاضلاب به مدت چند ماه در کنار منازل در چاه‌ها ذخیره می‌شود که این امر موجب آلوده شدن آب آشامیدنی، تخریب فونداسیون ساختمان، تاسیسات و آسفالت می‌شود همچنین تانکرهای تخلیه کننده فاضلاب عوارض بهداشتی و زیست محیطی برای انسان ایجاد می‌کنند.

وی ادادمه داد: با توجه به حساسیتی که دولت تدبیر و امید در بحث سلامت و بهداشت عمومی دارد اجرای طرح فاضلاب موجب بهداشت عمومی و سلامت فردی می‌شود.
امینی اضافه کرد: با توجه به الگو شدن طرح فاضلاب شهر تیران در کشور، همایش الگوی ملی فاضلاب در دو ماه آینده در تیران با حضور تمام اعضای شورای شهر کشور برگزار می‌شود که از این تجربه الگو بگیرند و در شهر خود عملیاتی و پیاده سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب شهر تیران در کشور زبانزد خاص و عام شده است، به طوری که در بازه زمانی چهار ماه بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و همچنین سرمایه گذار این طرح بیش از200میلیارد ریال هزینه کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار