مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: درصوراست،امین اعتبار، فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سعید سلیم ساسانی با اشاره به تغییر پروژه منوریل به قطار شهری در سال 1393، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه منوریل در این سال بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرها به قطار شهری تغییر وضعیت داده شد.

وی افزود: بر اساس تغییرات صورت گرفته مقرر شد در ساخت پروژه قطار شهری، این پروژه از میدان معلم تا سه راه 22 بهمن بصورت روگذر و از این منطقه تا میدان فردوسی به صورت زیرگذر انجام شود.

ساسانی تصریح کرد: فاز یک تونل قطار شهری از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی است که این قسمت از پروژه توسط پیمانکار آن "جهاد نصر حمزه" در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به روند احداث تونل قطار شهری در پنج جبهه کاری، گفت: پروژه شبانه روز فعال است تا بتوان طبق برنامه زمانبندی پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مراحل پیچیده و دشوار کار از امشب کار بتن ریزی و لاینینگ اصل تونل شروع می‌شود.

ساسانی تاکید کرد: با ادامه پیشروی پروژه با همین سرعت فاز یک تونل قطار شهری از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی فروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح فاز اول قطار شهری؛ سال 1400

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اجرای ایستگاه‌ها متفاوت از عملیات اجرایی تونل است، گفت: ظرف چند ماه آینده بحث خاکبرداری و احداث شمع و دسترسی از جوانب برای ساخت ایستگاه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم بسیاری عملیات خاکبرداری و بتن ریزی در ساخت تونل قطار شهری صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که ساخت این پروژه کمترین مزاحمت و گرفتاری برای مردم و تردد آنها ایجاد کند که تا حد بسیاری به این موفقیت رسیده‌ایم.

ساسانی به اعتبارات پروژه قطار شهری اشاره کرد و افزود: این پروژه برای پیشروی بر اساس برنامه زمانبندی شده نیاز به سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار دارد.

ساسانی تصریح کرد: در صورت تامین این اعتبار، تا سال 1400 پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، کل پروژه نیز ظرف 6.5 سال آینده افتتاح خواهد شد.توان مالی پروژه متناسب با نیاز آن نیست

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه رییس جمهور قول داده فاز اول پروژه قطار شهری تا پایان عمر دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد، گفت: مسئولین استان باید این وعده را به مطالبه جدی مردم تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه توان مالی پروژه متناسب با نیاز آن نیست، اظهار کرد: این اراده باید در استان باشد که سراغ فاینانس و فروش اوراق مشارکت برای پیشبرد این پروژه برویم.

ساسانی با بیان اینکه فاز دوم پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی را قرارگاه خاتم (ص) برعهده دارد، گفت: خوشبختانه تفاهم نامه خوبی در این زمینه بسته شده و مقرر شده در آن شهرداری کرمانشاه 70 درصد قرارداد را بصورت غیرنقدی و از طریق فروش زمین و تراکم به قرارگاه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه ساخت فاز دوم پروژه قطار شهری نیز درحال پیگیری است گفت: تمام تمرکز و توان ما در حال حاضر این است که بتوانیم فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم و با ساخت دو ایستگاه و حرکت قطارها نشان دهیم پروژه چه مزیت‌هایی دارد، آنگاه ادامه پروژه به خواست و مطالبه عمومی تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار