مدیر‌کل دامپزشکی اصفهان:
تابناک: مدیر‌کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 18 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان، شهرام موحدی در سخنانی به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارتی شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌های استان اصفهان به اجرا در‌می‌آید.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی در استان اصفهان تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به احتمال سوء‌استفاده برخی از افراد سودجو به ویژه دست‌فروشان و دوره‌گردها برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی و ارزان قیمت بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت چرخ‌کرده فله‌ای، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع فراورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید و انقضا و کد دامپزشکی، مراتب را به اداره‌کل دامپزشکی استان و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

وی با هشدار جدی نسبت به احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز تصریح کرد: هم استانی‌ها می‌توانند گزارش‌ها و شکایات خود را با شماره تلفن سامانه اطلاع رسانی 1512 و یا 18- 37800816 و در شهرستان‌ها باشبکه‌های دامپزشکی محل اقامت خود در میان گذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار