تابناک: با توجه به نرخ بالای بیکاری، اشتغال‌زایی و ایجاد بستر‌های اشتغال باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبرد‌ها و سیاست‌های اصلی تمام مدیران باشد.
کد خبر: ۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶ 15 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بخش دوم از هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه تذکراتی از سوی تعدادی از اعضای شورا برگزار شد.

*‌ ضرورت توجه شهرداری به اجرای برنامه‌های مناسبت‌های ملی و مذهبی

محمدرضا فلاح، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهرداری اصفهان به‌ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری به‌دلیل آذین‌بندی و اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر در اصفهان به‌صورت ویژه تشکر می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی براساس تقویمی که تهیه می‌شود، در طول سال به همین خوبی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اخیرا برخی از معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری در صدد هستند که نیرو‌های حق‌الساعتی که بسیاری از این نیرو‌ها چندین سال است که مشغول به کار هستند را اخراج کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد معیشت و زندگی خود را براساس حقوق نا‌چیزی که در سازمان دریافت می‌کنند، برنامه‌ریزی کرده‌اند، تصریح کرد: ظلم است که نیرو‌های جدید وارد سیستم سازمان شوند و نیرو‌های ساعتی تعدیل شوند.

*‌ سیاست مدیران شهرداری نباید اشتغال‌زدایی باشد

فلاح تاکید کرد: سیاست مدیران شهرداری و مدیران عامل سازمان‌ها باید اشتغال‌زایی باشد و نه اشتغال‌زدایی.

وی با بیان اینکه اگر بحث واگذاری مراکز فرهنگی به بخش خصوصی است، طی تفاهم‌نامه‌ای بخش خصوصی باید ملزوم به‌کار‌گیری نیرو‌های حق‌الساعتی باشد، افزود: در غیر این صورت خود شهرداری و سازمان مربوطه باید این افراد را در بخش‌های دیگر به‌کار‌گیری کند.

*‌ ضرورت کمک ویژه شهرداری به نو‌سازی مراکز قرض‌الحسنه فرسوده اصفهان

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: شهرداری اصفهان باید نسبت به ارائه کمک ویژه به صندوق‌های قرض‌الحسنه شهر اصفهان که برخی از آنها به دلیل فرسودگی درصدد باز‌سازی مکان خود هستند، اقدام کند.

وی اظهار کرد: این مراکز بسیار ثمر‌بخش هستند اما این مراکز امکان و بضاعت انجام محاسبات بر مبنای دفتر کار را ندارند و نیازمند کمک در این زمینه هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سازمان میوه و تره‌بار باید از هم‌اکنون همانند سال‌های گذشته نسبت به فراهم‌سازی زمینه‌های لازم در راستای عرضه میوه شب عید شهروندان اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید به صورتی باشد که مردم از لحاظ کمی و کیفی با مشکل مواجه نشوند، تصریح کرد: مردم باید بتوانند بدون نگرانی نیاز‌های خود را در این زمینه تامین کنند.

*‌ مسئولان شهرداری دغدغه مدیریت هزینه‌ها را داشته باشند

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه مسئولان باید از سویی دغدغه مدیریت درآمد و از سوی دیگر دغدغه مدیریت هزینه‌ها را داشته باشند، اضافه کرد: مسئولان باید در سال اقتصاد مقاومتی از انجام هر گونه اسراف در کار‌های خود جلوگیری کنند.

*‌ ساماندهی تابلو‌های شهری به‌صورت سلیقه‌ای نباشد

رسول جهانگیری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه چندین هزار نیروی خدوم شهرداری در مناطق مختلف شهر فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: مدتی پیش سازمان زیبا‌سازی شهرداری، لایحه‌ای را در راستای ساماندهی تابلو‌های شهری به شورای شهر ارائه کرده است.

وی افزود: مدتی پیش برخی از نیرو‌های شهرداری در یکی از مناطق شهرداری بدون هیچ‌گونه هماهنگی نسبت به جمع‌آوری تابلو‌های LED در سطح این منطقه اقدام کرده‌اند و این موضوع سبب نا‌رضایتی مردم شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر هنوز نسبت به تصویب این لایحه اقدام نکرده است و نباید با این موضوع به‌صورت سلیقه‌ای برخورد شود تا زمینه‌های نا‌رضایتی‌های مردم از شهرداری فراهم شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار