طلا اولین روز هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد.
کد خبر: ۴۸۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 02 September 2017
 در حالی که از امروز بانک مرکزی نظارت سخت تری را برای رعایت نرخ سود بانکی آغاز کرده و سقف سود متعلق به سپرده های بلند مدت را برابر با 15 درصد و سقف سود متعلق به سپرده های کوتاه مدت را 10 درصد تعیین کرده است، پیش بینی ها در خصوص حرکت بازارهای موازی،به وقوع پیوست و قیمت طلا با افزایشی برابر با 6 هزار تومان در هر گرم رکورد تازه ای را در 10 روز گذشته شکست.

قیمت هر گرم طلا در بازار تهران در حالی از 125 هزار تومان عبور کرد که در آخرین روز مرداد ماه این قیمت در حدود 118 تا 119 هزار تومان در هر گرم بود. به این ترتیب هر گرم طلای ساخته شده به قیمتی بیش از 135 هزار تومان در بازار عرضه می شود .

برخی از فعالان بازار طلا معتقدند با تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نرخ سود بانکی، اقبال سرمایه گذاران خرد نسبت به ورود به بازار طلا افزایش یافته و همین امر می تواند در هفته های پیش رو رشد قیمت ها را رقم بزند.

از سوی دیگر فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر تقاضا برای طلا را در بازار افزایش می دهد چرا که در این دهه مراسم عروسی بیش از گذشته در کشور برپا می شود.در عین حال بازگشت حجاج نیز خود می تواند موجبات ورود تقاضایی تازه را به بازار فراهم کند،گذشته از عوامل داخلی، عوامل بین المللی نیز به کمک رشد قیمت ها در بازار آمد.

طوفان هاروی در آمریکا ارزش دلار را در بازارهای جهانی تضعیف کرده و از سوی دیگر آمارهای ناامیدکننده اشتغال در آمریکا زمینه را برای ورود سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا بیش از پیش فراهم کرده است. گزارش ارائه شده از سوی پایگاه اینترنتی مارکت واچ نشان می دهد قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است.

وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم بسیار پایین تر از انتظارات اولیه بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1325 دلار رسیده است. البته قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا به بیش از 1334 دلار رسید که این بالاترین رقم از نوامبر بوده است.

پیش بینی کارشناسان حکایت از تداوم روند رو به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته های پیش رو دارد. پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز نتایج نظر سنجی از 16 کارشناس ارشد اقتصادی را منتشر کرد که بر این اساس 56 درصد پیش بینی ها دلالت بر افزایش قیمت طلا و 19 درصد پیش بینی ها دلالت بر کاهش قیمت طلا دارد. در این میان 25 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی تاکید کرده اند قیمت طلا تغییر چندانی را تجربه نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار