قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز (جمعه 10 شهریور ماه) با ۱۱ سنت کاهش به ۵۲ دلار و ۷۵ سنت رسید.
کد خبر: ۴۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 02 September 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از رویترز، در حالی که برخی پالایشگاه های آمریکا فعالیت های خود را از سر گرفته اند و قیمت بنزین در این کشور برای اولین بار بعد از زمان طوفان هاروی کاهش یافته، قیمت نفت دیروز  با کاهش همراه بود.

طوفان هاروی تاکنون موجب مرگ بیش از 40 تن شده و ضمن به راه انداختن سیل بی سابقه، حداقل 4.4 میلیون بشکه از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را به تعطیلی کشانده است.

تعطیلی تقریبا یک چهارم از صنعت پالایش نفت آمریکا موجب نگرانی از کمبود سوخت در تعطیلات روز کارگر شده و تردیدهایی را در مورد تقاضا برای نفت خام از سوی پالایشگاه ها ایجاد کرده است.

روز پنجشنبه قیمت هر گالون بنزین در آمریکا به بالاترین رقم 2 سال اخیر یعنی بالای 2 دلار رسید. روز جمعه، در حالی که دو پالایشگاه آمریکایی فعالیت خود را از سر گرفتند و برخی بنادر بازگشایی شدند، قیمت بنزین 2 درصد افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز با 11 سنت کاهش به 52 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر که معاملات آن روز پنجشنبه منقضی شد، با یک دلار و 52 سنت افزایش به 52 دلار و 38 سنت رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 6 سنت افزایش به 47 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته 0.65 درصد رشد داشت، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا افت 1.25 درصدی را تجربه کرد.

تحلیلگران گفتند، تا زمانی که چشم انداز صنعت پالایشگاهی آمریکا مشخص تر شود، قیمت ها با نوسانات گاه و بیگاه مواجه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار