کد خبر: ۴۸۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 02 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ تبلیغ اسپانسر خندوانه این بار با طعم تمسخر دخترانی همراه بود که در سن ازدواج هستند.

پنج‌شنبه شب، در بخشي از برنامه خندوانه كه به تبليغ شركت اسنوا، يكي از اسپانسرهای اين برنامه تلويزيونی اختصاص داشت، «دانيال» يكي از همكاران رامبد در اجراي برنامه، سراغ رامبد جوان مي‌آيد و از وی می‌خواهد تا دخترش را شوهر بدهد و به‌رغم اينكه رامبد مي‌گويد كه دختر ندارد، دانيال تأكيد مي‌كند كه دختر را شوهر بدهد تا پير دختر نشود و براي جهيزيه‌اش از لوازم خانگي اسنوا خريد كند. برنامه خندوانه دو اسپانسر دارد كه يكی از آنها توليد‌كننده لوازم خانگی است كه اتفاقاً تبليغات پررنگ‌تری نيز در برنامه دارد.

مديران شبكه نسيم سيما يكی از دلايل ادامه توليد و پخش برنامه «خندوانه» را تمايل اسپانسر‌ها عنوان كرده‌اند و قاعدتاً دست‌اندركاران برنامه تلاش مي‌كنند با راضی نگه داشتن اسپانسرها زمينه حضور طولاني‌تر خود را در شبكه تضمين كنند، برای همين در مقاطع مشخصي از برنامه، رامبد جوان و همكارانش شروع به تعريف و تمجيد از اسپانسر كرده و از كيفيت كالا و شرايط شگفت‌انگيز فروش اين محصولات مي‌گويند. در اين بين بعضاً رامبد و همكارانش خودشان را سوژه كرده و درباره اينكه حتماً بايد اسنوا بخرند مي‌گويند! با اين همه، هيچ كدام از اين روش‌هاي تبليغاتي كه گاهي خيلي گل‌درشت و غير مؤثر است، نمی‌تواند مجوزي باشد تا بخشي از جامعه براي اينكه محصولات لوازم خانگی فروش بیشتری داشته باشد، مورد تمسخر قرار گيرند. بالا رفتن سن ازدواج و اينكه بخشي از دختران جامعه به خاطر نبود تمايل به ازدواج شانس زندگي متاهلي را از دست مي‌دهند، واقعيتي است كه با آن روبه‌رو هستيم، اما اطلاق واژه «پيردختر» براي دختراني كه نتوانسته‌اند همسر مناسب پيدا كنند، آن هم برای اينكه يك برند توليد لوازم خانگی بتواند فروش بهتری داشته باشد، كار اخلاقی است؟

اجراي تبليغ توهين‌آميز حامی مالي برنامه خندوانه توسط رامبد جوان و همكارش دانيال، بازتاب‌های منفي زيادي در شبكه‌های اجتماعي داشته است. «حتي اگه يه دختر هم امشب پيش خونواده‌اش از شنيدن «دخترتو بده بره» و «پيردختر» تو «خندوانه» خجالت كشيده باشه مسئولي آقاي رامبد جوان»، «تو خندوانه براي تبليغ خريد محصولات اسنوا رو آوردن به تحقير دخترای تو خونه، لطف كردن نگفتن ترشيده گفتن ميخوای دخترتو نگه داری پير دختر بشه؟» اينها دو نمونه از اين واكنش‌های اعتراضی به خندوانه است، آيا مدير و ناظر پخش شبكه نسيم، نسبت به اين موارد حساسيت ندارند؟!

روز گذشته رامبد جوان با انتشار متنی در اينستاگرامش توضيحاتی درباره اين اتفاق داد و عذرخواهی كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار