سرپرست مرکز بهداشت استان قم:
سرپرست مرکز بهداشت استان قم از صدور 10 اخطار بهداشتی، 3 مورد پلمپ و توقیف 50 لیتر عرقیات در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 02 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر باقری با اشاره به اقدامات و نظارت های کارشناسان مرکز بهداشت قم گفت: 10 مورد اخطار بهداشتی به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان قم صادر شد و 48 ساعت نیز مهلت داده شد تا این مراکز اقدام به رفع مشکل کنند.

وی بیان داشت: بعد از مهلت مقرر، هفت مرکز اقدام به رفع مشکل کرده و سه مرکز نیز بدون توجه بودند که طبق قانون، پلمپ شدند.

سرپرست مرکز بهداشت استان قم گفت: در موارد پلمپ شد، یک باب نانوایی سنگکی به دلیل استفاده از نمک غیرمجاز و نواقص ساختمانی و مشکلات بهداشتی پلمپ شد.

دکتر باقری افزود: همچنین یک کارگاه شیرینی پزی به دلیل داشتن مشکلات بهداشتی از جمله عدم رعایت بهداشت محیط، بهداشت فردی و ابزار کار، نواقص ساختمانی و عدم تطابق شرایط کار با موازین و دستورالعمل های بهداشتی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد. 

وی ادامه داد: همچنین یک واحد آبمیو فروشی نیز به دلیل داشتن نواقص بحرانی از جمله عدم شستشوی صحیح میوه، عدم رعایت بهداشت فردی و محیط و عدم کنترل دمای یخجال  و نواقص ساختمانی پلمپ شد. 

سرپرست مرکز بهداشت استان قم به گشت مشترک میان کارشناسان بهداشت و اداره کل بازرگانی اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها نیز 50 لیتر عرقیات فاقد پروانه ساخت و 8 کیلوگرم روغن زیتون و روغن حیوانی فاقد مشخصات توقیف شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار