معاون وزیر ارشاد در قم:
معاون وزیر ارشاد گفت: نخستین تالار کشور در قم به بهره‌برداری رسید و ما هم‌اکنون هیچ مجوز نیروی انسانی و اعتباری برای نگهداری آن نداریم و ناچاریم تالار مرکزی را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.
کد خبر: ۴۸۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 02 September 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر کاراندیش در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با اشاره به بودجه 9 هزار و 100 میلیاردی فرهنگی کشور اظهار داشت: این رقم 3.5 درصد کل بودجه جاری عمومی کشور است که 1088 میلیارد تومان آن مربوط به ارشاد و مابقی بین دیگر دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات استان‌ها در سال 95 نسبت به سال 91 بیش از 5 برابر شده است افزود: سیاست وزارت ارشاد واگذاری اختیارات به استان‌ها و پرداخت‌ها بدون واسطه است به‌عنوان نمونه هزینه خرید کتاب از ناشران از امسال به‌صورت مستقیم به‌حساب خود ناشران واریز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوب کشوری تصدی‌گری‌ها باید به بخش غیردولتی واگذار شود و در این قانون نام نهادها قید نشده و این موضوع برای تالار مرکزی قم نیز صدق می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نوع استخدام نیرویی در دستگاه‌ها توسط دولت صادر نخواهد شد، ادامه داد: نخستین تالار کشور در قم به بهره‌برداری رسید و ما هم‌اکنون هیچ مجوز نیروی انسانی و اعتباری برای نگهداری آن نداریم و ناچاریم تالار مرکزی را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

کاراندیش با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری تالار مرکزی قم در سال یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، عنوان کرد: این مجتمع با توجه با واگذاری رایگان برخی از قسمت‌ها به انجمن‌ها در سال در نهایت یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت که درآمد نهایی 100 میلیونی با توجه به مشکلات توجیه ندارد.

وی با اشاره به واگذاری 98 مجتمع در سراسر کشور به بخش غیردولتی تصریح کرد: این واگذاری‌ها سبب رونق این مجتمع‌ها شده است و طبق قانون اگر شهرداری هم خواهان آن باشد می‌تواند اقدام کند و قطعاً تالار مرکزی مکانی برای درآمدزایی نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد اظهار داشت: جلساتی هم با سازمان مالیاتی کشور برای مشکلات مالیاتی برگزار کرده‌ایم که نتایج خوبی در آینده دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار