معاون وزیر ارشاد در قم:
معاون سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سازمان سینمایی در استان‌های متعدد به دنبال پیاده‌سازی سینمای واقعی است گفت: قم می‌تواند به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۴۸۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 02 September 2017
به گزارش تابناک قم، محمدمهدی حیدریان شامگاه جمعه در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره سینمایی اظهار داشت: جشنواره سینما همواره در رأس اخبار فرهنگی و هنری در داخل و خارج از کشور قرار داشته و عرصه پر خبر و مخاطب داری است.

وی بابیان اینکه انتظارات از سینمای ایران بالاست گفت: از سینمای ایران انتظاراتی بیش از شرایط فعلی وجود دارد و بسیار عقب‌تر از جایگاه واقعی خود در عرصه سینمای جهان هستیم.

معاون سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از انقلاب، ایران اسلامی را تا سال‌ها تنها با جنگ و نفت می‌شناختند ولی سینما امروز به یکی از برگ‌های قابل‌اعتنای ایران در مناسبات فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی تبدیل‌ شده است و تاکنون موفق به کسب بیش از 360 جایزه از جشنواره بین‌المللی شده‌ایم.

این مسئول با تأکید بر اینکه سینما نقش مهمی در مناسبات بین‌المللی دارد افزود: ایران با سینما یعنی کشوری آزاد، فرهنگی و متمدن است و چشم‌انداز 10 ساله‌ای با برش‌های چهارساله برای رسیدن به جایگاه ایران در سینما برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حیدریان ادامه داد: سازمان سینمایی در استان‌های متعدد باتجربه و ظرافت به دنبال پیاده‌سازی سینمای واقعی است و قم می‌تواند به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری قم یادآور شد: مراحل پایانی این تفاهم‌نامه تا پایان شهریورماه با نگاه تبدیل‌ شدن قم به قطب فرهنگی با سرمایه‌گذاری مشترک با استانداری قم صورت خواهد پذیرفت و در سال جاری و سال آینده شاهد رونق اقدامات فرهنگی در قم خواهیم بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار