مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات:
مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به رسالت سنگین روحانیان در این برهه حساس زمانی، مبلغان اعزامی میدان‌داران حوزه فرهنگی عمومی هستند.
کد خبر: ۴۸۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 02 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام حسن رقیمی صبح شنبه در نشستی با روحانیان مستقر و طرح هجرتاستان سمنان در شاهرود ضمن اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان در این برهه حساس زمانی، بیان کرد: مبلغان اعزامی میدان‌داران حوزه فرهنگی عمومی هستند لذا باید با ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در برابر این تهدیدات بایستند.

وی افزود: امروز روحانی در یک روستا باید محوریت داشته باشد که در این راه شورای فرهنگی اجتماعی و دینی روستاها با محوریت مبلغان اعزامی و با حضور مسئولان و مؤثران روستا، یکی از مباحثی است که مورد موافقت دولت یازدهم نیز قرار گرفت هرچند اجرایی نشد اما امیدواریم در دولت دوازدهم هم به این امر نگاه ویژه‌ای شود تا درنهایت شاهد اجرای این طرح باشیم.

شورای فرهنگ اجتماعی می‌تواند ایجاد شود

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: شورای فرهنگی اجتماعی و دینی روستاها با محوریت مبلغان اعزامی می‌تواند اقدامات فرهنگی و دینی خوبی را در روستاها باهدف پیشگیری و مقابله با تهاجم فرهنگی و باورهای نادرست دینی صورت دهد که البته این طرح دارای چند نقص قانونی است که اگر این امر رفع شود شاهد تحول خوبی در حوزه فرهنگ عمومی خواهیم بود.

رقیمی بابیان اینکه تعبیر رهبر معظم انقلاب در برابر هجمه فرهنگی دشمنان، مقوله آتش به اختیار است، بیان کرد: آتش به اختیار یعنی برنامه‌ریزی دقیق، منظم و قابل دفاع با رعایت موانع و عمل درست به آن با شرط تشخیص درست که در این امر، از روحانیان انتظار بیشتری می‌رود که سنجیده و قابل دفاع عمل کنند تا بتوانیم در راستای رفع دغدغه‌های معظم له گام‌های اساسی برداریم.

وی افزود: یکی از کارکردهای روحانیان اعزامی و مبلغان مستقر، مقوله آسیب‌های اجتماعی است که ریشه بسیاری از آن‌ها در روستاها قرار دارد پس ابتدا باید آسیب‌های اجتماعی در روستاها را به‌خوبی شناخت و سپس برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق داشت که در این حوزه قطعاً روحانیان مستقر روستایی نقش بسزایی دارند.

روحانیان بستر ترویج دین را فراهم کنند

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه از مبلغان اعزامی انتظار نمی‌رود که کارهای دولت را صورت دهند، بیان کرد: روحانیان باید بستر ترویج دین و فرهنگ اسلامی را در جامعه کوچک روستایی مدنظر قرار دهند که برای نیل به این هدف می‌بایست به نهاد خانواده توجه ویژه‌ای داشت.

رقیمی بیان کرد: روحانیان اعزامی به روستاها در جبهه فرهنگی هرکدام فرمانده عملیاتی حوزه و منطقه خودشان هستند لذا اگر از سوی این قشر کوتاهی صورت گیرد همه متضرر می‌شوند و اگر اقدامات خوب و سازنده‌ای رخ دهد، همه منتفع خواهند شد از این لحاظ باید گفت رسالت روحانیان اعزامی بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: جبهه فرهنگی روستاها روحانیان هستند چراکه مردم از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند امروز برخی آسیب‌های اجتماعی به‌طورجدی به جامعه آسیب‌زده‌اند لذا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با طلاب و مدرسان حوزه علمیه تأکید کردند، می‌بایست در حوزه فرهنگ اهتمام بیشتری داشت.

مبلغان اعزامی با خانواده‌ها ارتباط برقرار کنند

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامیگفت: مبلغان اعزامی در روستاها می‌بایست با خانواده‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنند تا بتوانند در رفع مشکلات و دوراهی‌های احتمالی در زندگی افراد اثرگذار باشند، ما توصیه همیشگی‌مان به روحانیان این است که مانند گذشته با پای پیاده چنددقیقه‌ای برای رفتن به نماز جماعت در خیابان به سمت مسجد قدم بزنند و در طول مسیر با مردم صحبت کنند و از احوالشان جویا شوند، این امر مردم را با روحانیان همراه می‌سازد و همچنین روحانیان نیز از احوال جامعه مطلع خواهند شد.

رقیمی در خاتمه با اشاره به دیدار اعضای جبهه فرهنگی با سردار قاسم سلیمانی، بیان کرد: این فرمانده غیور اسلام معتقد است که جبهه فرهنگی سنگریاست که باید حفظ شود چراکه اگر لحظه‌ای از آن غافل شویم دشمن نفوذ می‌کند پس باید در این حوزه ایستاد و اهتمام بیشتری داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار