مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در استان کرمان گفت: طرح زیست محیطی پتروشیمی استان کرمان مصوب شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 02 September 2017
مهدی حسینی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: ذخایر قطعی مواد معدنی استان کرمان 58 میلیارد تن است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان برداشت می‌شود گفت: 42 ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده و استان کرمان را به‌عنوان استان معدنی در دنیا می‌شناسند.

وی با بیان اینکه بیشترین مواد معدنی موجود در استان کرمان، سنگ آهن، مس، کرومیت و ذغالسنگ است که 83.5 درصد از کل مواد معدنی موجود در استان کرمان را در بر می‌گیرد افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده این چهار ماده معدنی در استان کرمان در حال انجام است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه 37 درصد از کل حقوق دولتی که از معادن کشور گرفته می‌شود در استان کرمان وصول می‌شود خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر سالانه حدود 24.5 میلیون تن کنستانتره سنگ‌آهن، 15 میلیون تن گندله سنگ‌آهن و 3.6 میلیون تن آهن اسفنجی در استان کرمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه افق 1404 استان کرمان تولید 32 میلیون تن کنستانتره سنگ‌آهن، 28 میلیون تن گندله سنگ‌آهن، 11 میلیون تن شمش فولاد و 11 میلیون تن آهن اسفنجی است گفت: به‌زودی استان کرمان به قطب فولادی کشور تبدیل می‌شود.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه دیگر بحث خام فروشی مواد معدنی در حوزه سنگ‌آهن در استان نداریم افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های فولادی در استان باید برای تامین مواد اولیه به سایر استان‌ها نیز متوسل شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه کرومیت استخراج این ماده معدنی از حدود 60 سال پیش در استان شروع شده بود اما نسبت به ارزش افزوده کرومیت کاری نشده است تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه فروکروم با ظرفیت 200 هزار تن در سال احداث شده که در فاز اول 60 هزار تن آن آماده افتتاح است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان کرمان انجام شده است گفت: صادرات استان کرمان به سمت محصولات دانش بنیان رفته و در یک محصول دانش بنیان 280 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در استان کرمان گفت: طرح زیست محیطی پتروشیمی استان کرمان مصوب شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و این موضوع آخرین خبر از این پروژه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار