صادرات نفت ایران در ماه اوت با ۱۸۲ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه جولای به ۲.۶۹۸ میلیون بشکه در روز رسید.
کد خبر: ۴۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 02 September 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از پایگاه اویل پرایس، آمارهای موسسه کپلر نشان می دهد، عربستان در ماه اوت به وعده محدود کردن صادرات نفت خود به 6.6 میلیون بشکه در روز عمل کرده و این موجب شده تا کل صادرات نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به 25.897 میلیون بشکه در روز برسد. همه کشورهای عضو اوپک به جز 5 عضو میزان صادرات نفت خود را کاهش داده اند. صادرات نفت 5 کشور ایران، الجزایر، آنگولا، کویت و نیجریه افزایش داشته است. صادرات نفت ایران و نیجریه، ماه اوت بیشترین رشد ماهیانه را در سال 2017 داشته است.

اما به رغم کاهش در صادرات نفت خام اوپک، افت قیمت نفت همچنان ادامه دارد. قیمت نفت خام آمریکا در طی ماه اوت افتی 6 درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین افزایش صادرات در بین اعضای اوپک مربوط به ایران بوده که صادراتش با 182 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه جولای به 2.698 میلیون بشکه در روز رسید. میزان صادرات نفت کویت نیز با 157 هزار بشکه افزایش به 2.135 میلیون بشکه در روز رسید. میزان صادرات کشورهای الجزایر، آنگولا و نیجریه نیز در ماه اوت به ترتیب رشدی 147، 103 و 102 هزار بشکه ای مواجه بود.

میزان صادرات نفت عربستان در ماه اوت نسبت به ماه جولای با 494 هزار بشکه کاهش همراه بود. میزان صادرات نفت قطر هم با 208 هزار بشکه کاهش در ماه اوت به 732 هزار بشکه در روز رسید.

میزان صادرات نفت لیبی در ماه اوت به میزان 64 هزار بشکه کاهش داشت و به 813 هزار بشکه در روز رسید، اما موسسه کپلر خاطر نشان کرده که این کاهش احتمالا به زودی جبران خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار