داستان عهدشکنی در مجلس، ماجرایی است که نخستین بار خود را حدود یک سال پیش و پس از انتخابات ۹۴ بر سر انتخابات هیئت رئیسه مجلس نشان داد، به گونه‌ای که برخی نمایندگان منتسب به لیست امید، با جدا شدن از حامیان خود، فراکسیون مستقلی را در مجلس شکل دادند.
کد خبر: ۴۸۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 02 September 2017
به گزارش تابناک : عضو فراکسیون مستقلان مجلس گفت پیمان ما با فهرست امیدی‌ها تا دم در مجلس بود.
بار دیگر این زخم کهنه در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی سر باز کرد و با رأی عدم اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی نیرو، انگشت اتهام را به سمت فراکسیون مستقلان نشانه گرفت. برخی از نمایندگان جریان اصلاحات در مجلس بر این اعتقاد هستند که بعضی از افراد منتسب به فراکسیون امید، بر عهد خود پایبند نیستند و در بزنگاه‌ها، طرف خود را تغییر می‌دهند.

غلامعلی جعفرزاده اظهار داشت: هم اکنون فراکسیون مستقلان مجلس، قوی‌ترین فراکسیون مجلس به شمار می‌رود و هر روز که می‌گذرد، بر شمارشان افزوده می‌شود.

وی افزود: قدرت این فراکسیون در زمان رأی گیری درباره وزرای پیشنهادی روحانی نیز به روشنی بر همه مشخص شد و کسانی که در این فراکسیون رأی آوردند، توانستند به وزارت برسند، به گونه‌ای که در رأی‌گیری داخلی که در فراکسیون صورت گرفت، سه وزیر آخر در رأی‌گیری ما به ترتیب رتبه ۱۵-۱۶ و۱۷ را به دست آوردند.

وی گفت: هم‌اکنون تعداد اعضای فراکسیون مستقلان رسما ۱۰۴ تن است؛ اما ما در صحن بیش از ۱۳۰ رأی داریم، چون برخی از نمایندگان به دلیل برخی معذورات نمی‌توانند رسما اعلام موضع کنند و از فراکسیون‌هایی که به آن منتسب هستند، جدا شوند.

جعفرزاده درباره برخی ادعاهای نمایندگان در خصوص عهدشکنان لیست امید نیز گفت: تعهد ما به لیست امید تا در مجلس بود و بعد از انتخابات، هر نماینده‌ای برای خود مستقل است و می‌تواند مسیر خود را تعیین کند.

وی گفت: انتخابات سال ۹۴ انتخابات حزبی نبود و ما هیچ کدام عضو یک حزب نبوده ایم. در آن زمان، وفاقی شکل گرفت و برخی از افرادی که احساس می‌شد، به روحانی و جریان اعتدال نزدیک هستند در این لیست‌ها جای گرفتند؛ اما ما هیچ تعهدی به کسی نداده‌ایم که تا آخر بر سر این ماجرا بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما با قدرت در مجلس به موضوعات ورود کرده ایم و نقش تعیین‌کننده‌ای نیز در مناسبات سیاسی داریم، به طوری که حتی سه وزیر دولت یازدهم را هم ما نجات دادیم؛ اگر فراکسیون مستقلان مجلس از وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و وزیر ورزش دفاع نمی‌کرد، آنها نمی‌توانستند در مجلس رأی بیاورند.

وی گفت: با حرف و داد و بیداد نمی‌شود ادعا کرد. هر فراکسیونی ادعایی دارد، اسامی اعضای خود را ثبت کند و در اختیار رسانه‌ها گذارد تا وزن هر یک مشخص شود. اگر راست می‌گویند که تأثیرگذارند، این کار را انجام دهند.





منبع : بازخبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار