مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد با اشاره به اینکه ۴۹۰۰ قطعه زمین در روستاهای یزد واگذار شد، از صدور سند مالکیت ۷۲۰۰ مسکن روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 02 September 2017


به گزارش «تابناک یزد»؛علیرضا قربانی  با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول سال‌های پس از تشکیل، اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه ایجاد و به‌سازی مسکن محرومان انجام داده، اظهار داشت: این بنیاد در سه عرصه مسکن شهری، مسکن روستایی و عمران روستایی فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه، 39 هزار روستای با جمعیت بالای 20 خانوار در کل کشور وجود دارد، بیان کرد: در دولت یازدهم 16 هزار از این روستاها از طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند.

وی طرح هادی روستایی را یکی از طرح‌های بسیار خوب در زمینه ارائه خدمات به مردم روستاهای نقاط مختلف کشور دانست و افزود: خوشبختانه در طول دولت یازدهم طرح هادی روستایی 350 روستا در استان یزد مطالعه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد افزود: از این تعداد طرح فاز نخست طرح هادی روستایی در 230 روستای استان یزد آغاز شده که اعتبارات این طرح‌ها از اعتبارات دولتی بوده است.

قربانی به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد مهاجرت معکوس روستاییان به روستاها اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم چهار هزار و 900 قطعه زمین را در روستاهای استان یزد به متقاضیان واگذار کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد تصریح کرد: از این تعداد زمین که با در نظر گرفتن شرایط لازم انجام گرفته، 1400 قطعه زمین مربوط به یک سال گذشته بوده که در 60 روستا انجام شده است.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که این بنیاد در استان یزد انجام داده، می‌توان به صدور هفت هزار و 200 جلد سند روستایی در دولت یازدهم اشاره کرد که این اقدام خدمت بسیار خوب و مهمی برای روستاییان به حساب می آید.

قربانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن استان یزد بر اساس نیاز طرح های هادی روستایی، تاکنون 130 هکتار زمین در روستاهای استان یزد تملک کرده، بیان کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد 220 واحد مسکونی در نقاط مختلف استان یزد در دست ساخت دارد که بیشتر این واحدها، در شهرستان تفت واقع شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار