رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین( ع)، شهرستان ابرکوه برای نهمین بار به عنوان موسسه نمونه برگزیده آزمون سراسری قرآن و عترت کشوری انتخاب شد.
کد خبر: ۴۸۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 02 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حسین دشتی  در آیین تجلیل از مجبتی عزیزی رییس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه اظهار کرد: این نهاد در رقابت یاد شده کشوری بر اساس جمعیت و آمایش سرزمینی؛ مقام نخست را کسب کرد.
وی افزود: در این آزمون 145 هزار نفر از سراسر کشور در 20 رشته با هم رقابت کردند که بنیاد ابرکوه توانست در ردیف موسسات برگزیده انتخاب شود.
در این آیین حجت الاسلام خسروی رئیس ستاد اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدا لوح سپاس از عزیزی تجلیل کرد.
عزیزی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بنیاد قرآنی ابرکوه یکی از مجتمع های مطرح قرآنی در کشور است، گفت: با گذشت 24 سال از فعالیت مستمر این بنیاد مردم نهاد؛ تاکنون 100نفر از قشرهای مختلف حافظ کل قرآن شدند.
وی اظهارکرد: تاکنون در سه دوره مدرس تخصصی دخترانه و پسرانه سفیران بهشت وابسته به بنیاد متبوع، 60 نفر از جوانان و نوجوانان موفق به حفظ کل قرآن شدند.
وی با بیان اینکه تلاش داریم در هر خانواده یک حافظ قرآن پرورش دهیم افزود: امسال نیز در مدارس سفیران بهشت قریب به 25 نفر حافظ قرآن خواهند شد.
وی با بیان اینکه با تلاش استادان و معلمان و مربیان در یک سال گذشته47 هزار ساعت به جوانان و نوجوانان در زمینه های مختلف آموزش قرآن داده شد، تصریح کرد: 600 خانواده سال گذشته، از سوی بنیاد آموزش های قرآن را فرا گرفتند.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تاکید کرد: تا افق 1405 تربیت 600 حافظ قرآن در دستور کار بنیاد قرار دارد.
این مسئول تصریح کرد: بنیاد یاد شده برای نهمین بار به عنوان موسسه نمونه کشوری در حوزه قرآن و عترت انتخاب شد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار