شاغلان در حوزه مشاغل سخت و زیان آور درمانی دولتی با 5 سال ارفاق سنوات، بازنشسته می شوند.
کد خبر: ۴۸۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 03 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل امور فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبر با اعلام این خبر افزود: سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه  شماره 46 و  46/01 شماری از مشاغل و حرف درمانی را  با عنوان درجه 1 و درجه 2 تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.
جنابی به جزئیات آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه مشاغلی چون هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی ، و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفتند.
مدیرکل امور فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در مشاغل سخت و زیان آور شرط سنی وجود ندارد، گفت: اگر فردی حدود 70 درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی سپری کند، با 25 سال سابقه و 5 سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شود و از 30 روز حقوق برخوردار خواهد شد.
وی درمورد مشاغل درمانی سخت وزیان آور غیر دولتی هم گفت:  براساس تبصره 2 ماده 76  پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانی ذکر شده که در بخش غیر دولتی مشغول کارند می توانند  با 20 سال سابقه کار و 10 سال ارفاق سنوات بازنشسته و از 30 روز حقوق بهره مند شوند .وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور سال 67 به تصویب رسید و آئین نامه آن سال 1368 اجرایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار