استفاده از پهپادها در کشورهای مختلف اروپایی و احتمال به کارگیری آنها در عملیات تروریستی به یکی از دغذغه های مقامات امنیتی اروپا تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۸۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 02 September 2017
به گزارش تابناک : استفاده از پهپادها در کشورهای مختلف اروپایی و احتمال به کارگیری این هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین در عملیات تروریستی به یکی از دغذغه های مقامات امنیتی این قاره تبدیل شده است. 
به گفته کارشناسان، پهپادهای موجود در بازار اروپا از جمله ایتالیا قابلیت حمل مواد منفجره را نیز دارند.
یک کارشناس ایتالیایی گفت:« پهپادها با قابلیت حمل دوربین که برای نقشه برداری هوایی و همچنین در زمان وقوع بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند با حمل مواد منفجره به یک خطر بالفعل امنیتی تبدیل شوند».
در حالی که برخی کشورهای اروپایی مانند هلند و فرانسه در حال آموزش عقاب ها برای شکار پهپادها و از کار انداختن آنها هستند، ایتالیا هم برای مقابله با این تهدید، با تقویت سامانه های رادار خود در پی شناسایی فوری و انهدام آنهاست.
فرانکو گابریلی، رئیس پلیس ایتالیا و رئیس سابق دستگاه های امنیتی این کشور گفت: «ما در حال تجهیز و تقویت هر چه بیشتر سامانه های شناسایی اجسام پرنده در شهرها هستیم. البته با توجه به این که هنوز هیچ سامانه ای در جهان قادر به ردیابی اجسام پرنده ای که در ارتفاع زیر 60 متر پرواز می کنند نیست، در تلاشیم برای این مسئله راهکاری پیدا کنیم».
گروه تروریستی تکفیری داعش در یک پیام جدید ویدئویی ایتالیا را تهدید به اقدامات آتی تروریستی کرده است. 
مقامات ایتالیایی از آن بیم دارند که تروریست های داعش با استفاده از پهپاد در خیابان های مرکزی و مملو از گردشگر خارجی در شهر رم مانند آمفی تاتر باستانی "کولوسئو "بار دیگر ترس و وحشت را در دل شهروندان اروپایی بیاندازد.

00:0002:03
دانلود تصویر

مصاحبه شوندگان: 
1- کارشناس ایتالیایی
2- فرانکو گابریلی ... رییس پلیس ایتالیا و رییس سابق سازمان امنیتی ایتالیا






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار