کد خبر: ۴۸۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 03 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ امروزه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های دارای کودک یا نوزاد، جابه جایی فرزند خود با خودرو شخصی است و راهکاری که برای رفع این معضل رواج یافته، تهیه‌ صندلی‌های مخصوص کودک یا نوزاد و نصب آن در داخل خودرو است که تا حدود زیادی امنیت کودکان و نوزادان در حین رانندگی را ارتقاء بخشیده است.

بر اساس نتایج آزمون‌های انجام شده این صندلی‌ها خطر آسیب‌های شدید را تا 78 درصد و خطر آسیب‌های جزئی را تا 75 درصد کاهش می‌دهد.

خودرو کار: در آغوش گرفتن کودک برای بالارفتن امنیت کودک در هنگام رانندگی یکی از اشتباهات رایج در میان مردم است چرا که کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در هنگام بروز سوانح رانندگی اگر کودک در آغوش سرنشین باشد، ممکن است کودک همچون ایربگ بین سرنشین و صندلی یا داشبرد خودرو قرار بگیرد و در این صورت بیشترین آسیب‌ها متوجه کودک خواهد بود.

بنابر اعلام اداره امنیت ملی ترافیک بزرگراه های امریکا (NHTSA)، در صورت استفاده درست از صندلی‌های کودک در خودروها، 76 درصد از خطرات مرگ و میر کودکان در سوانح رانندگی کاسته می‌شود. همچنین تحقیقات جهانی از به ارمغان آمدن ایمنی کودکان به واسطه استفاده از صندلی‌های کودک حکایت دارد، چرا که میزان مرگ و میر کودکان در سوانح رانندگی در کشورهایی که الزام استفاده از این صندلی‌ها وجود دارد به میزان 3 درصد است و برعکس در دیگر کشورها به بیش از 46 درصد می‌رسد.

سازمان بهداشت و سلامت جهانی (WHO) نیز از اقبال مردم استرالیا و ایالات متحده به این صندلی‌ها خبر می‌دهد؛ میزان استفاده از این صندلی‌ها برای محافطت از کودکان و نوزادن در کشورهایی همچون استرالیا و ایالات متحده با افزایش چشمگیر روبه رو بوده و 90 درصد مردم در استرالیا و 84 درصد مردم امریکا به استفاده از این صندلی‌ها روی آورده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار