مدیرکل راه‌آهن استان یزد از کاهش تأخیر قطارهای مسافربری این استان به یک سوم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 02 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛سید مصطفی داودی  در تشریح اقدامات یک‌ساله گذشته اداره کل راه‌آهن یزد گفت: در سال 95 حجم عملیات باری استان یزد 23 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته واگن‌های مسافربری قطار یزد _تهران و بالعکس که از عمر بالایی داشتند تعویض شدند که این‌یکی از اقدامات مهمی بود که در راستای رفاه حال مسافران صورت گرفت.

مدیرکل راه‌آهن استان یزد با اشاره به اینکه در سال 96 نسبت به سال 94 تأخیر قطارهای ما در حوزه مسافری تقریباً به یک‌سوم رسیده است اظهار داشت: درگذشته متوسط تأخیر قطارهای مسافربری حدود 30 دقیقه بود که خوشبختانه در پنج‌ماهه نخست سال جاری متوسط تأخیرها به 11 دقیقه کاهش پیداکرده و پیش‌بینی می‌کنیم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

داودی بابیان اینکه از سال گذشته پروژه‌های متعددی را بااعتباری بالغ‌بر هزار و 500 میلیارد ریال در نظر گرفتیم که 150 میلیارد ریال آن در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و امیدواریم مابقی هم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه پروژه دوخطه بافق به زرین‌شهر که در محدوده بافق به عقدا قرار دارد پیشرفت فیزیکی ما بالای 80 درصد بوده که امیدواریم ظرف یک سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در سال 96 میزان حمل بار نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است و امیدواریم این روند صعودی ادامه داشته باشد زیرا حمل ریلی بار و کالا نسبت به دیگر روش‌ها مقرون به صرفه و هم از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین در پنج ماه نخست سال جاری 30 درصد به ظرفیت صندلی‌های قطار یزد به تهران و تهران به یزد افزوده شده که با این اقدام شاهد افزایش 12 درصدی در حوزه حمل مسافر بوده‌ایم.

داوودی در پایان تأکید کرد: در سال جاری اداره کل راه‌آهن استان یزد موفق شد در جشنواره شهید رجایی هم در حوزه دستگاه برتر در حوزه عمومی و هم جایزه ویژه در خصوص انتخاب دستگاه برتر از نگاه مدیریت کلان استان یزد را به خود اختصاص دهد که این افتخاری برای مجموعه راه‌آهن یزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار