امام جمعه قم:
امام جمعه قم با اشاره پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج اظهار کرد: ایشان فرمودند که سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی دارند، از جمله وظایف این افراد متوقف کردن حملات به کشورهای اسلامی و در راس آن دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.
کد خبر: ۴۸۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ 02 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به شرط قبولی اعمال اظهار کرد: شرط قبولی تمام اعمال، تقوا است، امروز در سراسر جهان بسیاری از مسلمانان امر مستحب قربانی کردن را انجام می‌دهند، از گوشت قربانی چیزی به خدا نمی‌رسد، بلکه آنچه مهم است، تقوا است.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل، اسوه مومنین در مورد ایثار هستند، امروز شهدای مدافعین حرم را داریم که ایثار کردند و آخرین نمونه این شهدا، شهید حججی بود.

امام جمعه قم افزود: کسی که محبوب خداوند شود، آثار حیرت انگیزی به او می‌رسد، شرط رسیدن به محبوبیت خدا، تقوا است. ماه ذی الحجه را ماه ولایت گفتند و در این ماه مناسبت‌های زیادی در مورد ولایت و امامت داریم که اوج آن، عید غدیر است، این عید اختصاص به شیعیان ندارد و عید غدیر متعلق به تمام انسان‌ها است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج اظهار کرد: ایشان فرمودند که سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی دارند، از جمله وظایف این افراد متوقف کردن حملات به کشورهای اسلامی و در راس آن دفاع از مردم مظلوم فلسطین است، ریشه انحراف در خصوص این مسائل این است که ما مسلمانان در برابر حملات دشمنان به وظایف شرعی خودمان عمل نکردیم.

وی ادامه داد: طی این ایام ازدواج‌های زیادی اتفاق می‌افتد، در این ازدواج‌ها گاهی شاهد افراط و تفریط در خصوص مهریه‌ها هستیم، مهریه‌ها باید ماهیت داشته باشد و مواردی همچون خواندن اذکار و قرآن باید تنها به عنوان تیمن در مهریه ذکر شود.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به سعادت دنیا و آخرت در سایه عمل به دستورات اهل‌بیت(ع) است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار