در راستای توانمندسازی شغلی جوامع محلی؛
تابناک مرکزی: اولین کارگاه خیاطی در روستای کتیران علیا از روستاهای پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز نهرمیان شهرستان شازند با حضور امام جمعه شهر توره، بخشدار زالیان و اعضا شهرستانی مدیریت جامع افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 02 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در آیین افتتاح اولین کارگاه خیاطی در روستای کتیران علیا از روستاهای پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز نهرمیان شهرستان شازند که با حضور امام جمعه شهر توره، بخشدار زالیان و اعضا شهرستانی مدیریت جامع برگزار شد با این توضیح که طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز نهرمیان جز طرح های ملی به دبیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، به خبرنگار تابناک مرکزی گفت: توانمندسازی جوامع محلی و تغییر مناسب راه های کسب درآمد با هدف حفاظت از منابع طبیعی، کمک به تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی از جمله سیاست های طرح مذکور است.

محسن محمدی با بیان اینکه این کارگاه دومین تولیدی در سطح حوزه مدیریت جامع هست که به بهره برداری رسیده است افزود: با حمایت فرمانداری شهرستان شازند و سایر ارگانها از این طرح ها می توان در راستای توانمندسازی شغلی جوامع محلی با مشارکت و همکاری افراد بومی و محلی گام های موثری برداریم که این مهم به حفظ منابع طبیعی کمک می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند افزود: یکی از اهدف مهم طرح مذکور، ایجاد رابطه و بررسی ارتباط تمامی اجزای تاثیر گذار در سطح حوزه با یکدیگر و تاثیر هر یک بر عملکرد اکوسیستم است.

محمدی با بیان اینکه سطح حوزه آبخیز نهرمیان ۲۹هزار هکتار بوده و ۲۱روستا را شامل می شود، عنوان کرد: افتتاح این کارگاه در راستای بهبود درآمد جوامع محلی است، که پس از برگزاری چندین جلسه کارگاه آموزشی و مهارتی به همت تسهیلگران پروژه و مشارکت جوامع محلی صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت های انجام شده در محدوده طرح، تهیه نقشه حوزه آبخیز منتخب، شناسایی پتانسیل های روستاها، تشکیل جلسات توجیهی برای مردم، هماهنگی جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز مردم، ترویج کشت یونجه دیم و گیاهان دارویی، توسعه زراعت چوب در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار